جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۹۰ خرداد ۵, پنجشنبه

برخورد نیروهای امنیتی با شعاردهندگان در مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی

برخورد نیروهای امنیتی با شعاردهندگان در مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی

سحام نیوز: بنا به گزارش های رسیده از سوی منابع خبری و شاهدان عینی، در جریان مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی، اسطوره فوتبال ایران در استادیوم آزادی، که با حضور هزاران نفر از مردم برگزار شد، گروهی از حضار که شعارهای آزادیخواهانه سر می دادند، توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها بازداشت و به محلهای نامعلوم منتقل شدند.
ناصر حجازی
همزمان خبرگزاری ها گزارش دادند که پیکر مرحوم حجازی، در حالیکه هنوز خانواده وی به بهشت زهرا نرسیده بودند، توسط مقامات دفن شد.
روز چهارشنبه مراسم تشییع پیکر اسطوره مردمیِ فوتبال ایران در حالی در ورزشگاه آزادی و دور از شهر برگزار شد، که نهادهای امنیتی با تحت فشار قرار دادن برگزار کنندگان مراسم، از برگزاری آن در ورزشگاه سی هزار نفرۀ امجدیه (شیرودی) تهران جلوگیری کرده و برای کنترل و سرکوب احتمالی جمعیتِ ناراضی، آنرا – به بهانه ظرفیت بیشتر- به جادۀ خارج از شهر انتقال داده بودند.
به گزارش رسیده به جرس “جو مراسم از آغاز امنیتی و با حضور گسترده نیروهای انتظامی همراه بود. در آغاز مراسم، بارها مردم نسبت به برخورد نیروهای امنیتی- انتظامی واکنش نشان داده و فریاد “خجالت خجالت” سر می دادند و حین مراسم نیز، با ورود صفایی فراهانی، از فعالان جنبش سبز، گروهی از آنان به تشویق وی و فریاد “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” سر دادند.”
تصاویر و ویدئوهای ارسالی حاکی از آن است که در مبادی و نواحی مختلف ورزشگاه، سرود های “ای ایران” و “یار دبستانی” و همچنین شعارهای مانند
‫حجازی با غیرت/حرف تو حرف ملت، یا حسین/میر حسین، اسطوره واقعی/همینه همینه، مبارک/بن علی/نوبت سید علی‬ توسط
جمعیت سر داده می شد.


بر اساس گزارشهای رسیده به جرس در حین مراسم، بارها شعارهایی در انتقاد از مقامات حکومتی و رسانه های وابسته – که سعی در سانسور و بایکوت حجازی داشته اند- سر داده شد… بر اساس گزارش شاهدان، در انتهای مراسم و در حال خروج نیز، بعد از سر دادن شعار “موسوی، کروبی، آزاد باید گردد” و “یا حسین میرحسین”، همچنین “حجازی با غیرت، حرف تو حرف ملت”، لباس شخصی ها که در حال فیلمبرداری از چهره ها نیز بودند، به مردم حمله ور شدند و حداقل سه نفر مرد و یک دختر جوان در خروجی پارکینگ سه، دو نفر در جایگاه ۱۶ و یک نفر در کنار جایگاه اصلی، مورد ربایش و بازداشت ماموران قرار گرفتند.
در کنار موارد فوق و در حالیکه طی ماههای گذشته و بعد از انتقادات تند مرحوم حجازی از شرایط فعلی کشور و هشدار به دولت در مورد تداوم وضع فعلی، وی از سوی رسانه ملی مورد بی مهری و بایکوت قرار گرفته بود، امروز آتیلا حجازی در صحبت های خود اظهار داشت: من از تمام مردم که در مراسم پدرم شرکت کردند، تشکر می کنم. واقعا سنگ تمام گذاشتند و اما گله دارم از صدا و سیما که در طول این چند روز، یک بار در برنامه های تلویزیونی اعلام نکردند که مراسم پدرم چه زمانی برگزار می شود. اگر زمان مراسم امروز اعلام می شد، جمعیت بیشتری به ورزشگاه آزادی می آمد و مراسم با شکوه بیشتری برگزار می شد.

هیچ نظری موجود نیست: