جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۹۰ خرداد ۴, چهارشنبه

آخرین وداع با حجازی: ازدحام جمعیت مقابل ورودی قطعه نام‌آوران

چکیده :در حالی که دقایقی از انتقال پیکر ناصر حجازی به قطعه نام‌آوران می‌گذرد، بسیاری از مردمی که برای حضور در مراسم خاکسپاری وی به بهشت زهرا آمده‌اند پشت درهایی که برای کنترل جمعیت تعبیه شده مانده‌اند و اجازه ورود به آنها داده نمی‌شود....

بسیاری از مردمی که برای خاکسپاری پیکر مرحوم ناصر حجازی به بهشت زهرا(س) آمده‌اند، اجازه ورود به قطعه نام‌آوران را پیدا نکردند
به گزارش مهر، در حالی که دقایقی از انتقال پیکر ناصر حجازی به قطعه نام‌آوران می‌گذرد، بسیاری از مردمی که برای حضور در مراسم خاکسپاری وی به بهشت زهرا آمده‌اند پشت درهایی که برای کنترل جمعیت تعبیه شده مانده‌اند و اجازه ورود به آنها داده نمی‌شود.
براساس مشاهدات خبرنگار مهر ازدحام جمعیت در اطراف قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به قدری است که کنترل آن از دست ماموران پرتعداد نیروی انتظامی خارج شده است. در این بین آتیلا حجازی از مردم درخواست کرد همکاری لازم با نیروی انتظامی را داشته باشند و نظم را رعایت کنند تا برای کسی مشکلی ایجاد نشود.
مردم پرتعداد حاضر در بهشت زهرا نیز که تعدادشان به بیش از ۱۵ هزار نفر می‌رسد با شعار “اسطوره مردمی همینه همینه” به تشویق ناصر حجازی می‌پردازند. مردم از حجازی به عنوان اسطوره فراموش نشدنی یاد می‌کنند


آخرین دور افتخار حجازی در آزادی

چکیده :پیکر ناصر حجازی به وسط چمن آزادی انتقال پیدا کرد. پیکر وی را ابتدا مقابل دروازه نگه داشتند و مثل روزهایی که درون دروازه بود او را تشویق کردند. این صحنه باعث شد اکثر افراد حاضر در ورزشگاه گریه کنند. حجازی آخرین دور افتخارش را در ورزشگاه آزادی زد....

پیشکسوت پرسپولیس گفت: مطمئن هستم حجازی در حال دیدن صحنه‌های خاکسپاری‌اش است.
همایون بهزادی در حالی که گریه می‌کرد، اظهار داشت: ناصر حجازی در ورزش‌مان یکی بود و نمونه‌ای مثل او نداریم. وقتی این صحنه‌ها را می‌بینیم که از چه میزان محبوبیت برخوردار بوده گریه‌ام می‌گیرد.
وی افزود: تازه می‌فهم چقدر در دل مردم جا داشت. اینجا کسی نیست که برایش عزاداری نکند. امیدوارم روح آن مرحوم شاد باشد و مطمئن هستم که او این صحنه‌ها را می‌بیند.

پیکر ناصر حجازی به بهشت زهرا منتقل شد/ حضور کروش و کادر فنی تیم ملی با لباس آبی

 

چکیده :پس از آنکه پیکر ناصر حجازی برای آخرین بار در ورزشگاه آزادی دور افتخار زد، درون دروازه قرار گرفت و توسط حجت الاسلام علیپور بر آن نماز خوانده شد. این در حالی بود که قبلا اعلام شده بود حجه الاسلام سیدحسن خمینی بر پیکر حجازی نماز خواهد خواند....

پیکر ناصر حجازی پس از دور افتخار زدن در ورزشگاه آزادی به بهشت زهرا(س) منتقل شد.
به گزارش مهر، پس از آنکه پیکر ناصر حجازی برای آخرین بار در ورزشگاه آزادی دور افتخار زد، درون دروازه قرار گرفت و توسط حجت الاسلام علیپور بر آن نماز خوانده شد. این در حالی بود که قبلا اعلام شده بود حجه الاسلام سیدحسن خمینی بر پیکر حجازی نماز خواهد خواند.
پس از پایان این مراسم پیکر حجازی در میان حزن و اندوه بیش از ۱۵ هزار نفر از مردمی که در ورزشگاه حضور داشتند و بر روی دست دوستان و همبازیانش از ورزشگاه آزادی تشییع شد، برای تدفین و خاکسپاری به بهشت زهرا(س) منتقل شد. قرار است پیکر این اسطوره فوتبال ایران در قطعه نام آوران به خاک سپرده شود.

حضور صفایی فراهانی در مراسم تشییع حجازی

چکیده :حضور مهندس صفایی فراهانی چهره مردمی و فعال سیاسی و نماینده مجلس ششم که در جریان حوادث پس از انتخابات به جهت حمایت از مهندس موسوی و شیخ مهدی کروبی بارها بازداشت و به شش سال حبس نیز محکوم شده است، سبب شد تا جمعیت حاضر در مراسم در بین شعارهای تسلیت خود به خانواده حجازی شعارهایی همچون “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” و “اسطوره مردمی صفایی، حجازی” سَر دهند....

مراسم تشییع پیکر اسطوره فوتبال ایران ناصر حجازی صبح امروز در حالی در ورزشگاه آزادی آغاز شد که خیل عظیمی از مردم در ورزشگاه حاضر شده و در کنار خانواده حجازی و چهره های شناخته شده عرصه ورزش ایران به عزاداری پرداختند.
به گزارش تحول سبز، حضور مهندس محسن صفایی فراهانی ریئس پیشین و موفق فدراسیون فوتبال در این مراسم با حاشیه های خاصی همراه شد.
حضور مهندس صفایی فراهانی چهره مردمی و فعال سیاسی و نماینده مجلس ششم که در جریان حوادث پس از انتخابات به جهت حمایت از مهندس موسوی و شیخ مهدی کروبی بارها بازداشت و به شش سال حبس نیز محکوم شده است، سبب شد تا جمعیت حاضر در مراسم در بین شعارهای تسلیت خود به خانواده حجازی شعارهایی همچون “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” و “اسطوره مردمی صفایی، حجازی” سَر دهند.
گفتنی ست، طبق برنامه از پیش اعلام شده پس از برگزاری این مراسم نمادین پیکر ناصر حجازی برای دفن به بهشت زهرای تهران منتقل شده است.

شعار “یاحسین میر حسین”در مراسم تشییع ناصر حجازی 


ناصر حجازي2

آخرین وداع با اسطوره /حاشیه های مراسم 

 

با وجود اینکه پیش‌بینی می‌شد هواداران و دوستداران ناصر حجازی از اولین ساعت صبح امروز چهارشنبه وارد ورزشگاه شوند اما مسئولان تنها یکی از درهای ورزشگاه را باز کرده‌اند که این امر مشکلاتی را برای مردم فراهم کرده بود
تحول سبز: مراسم تشییع پیکر مرحوم ناصر حجازی دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی از ساعت اولیه صبح امروز آغاز شد که خیل عظیمی از مردم در ورزشگاه حضور یافته بودند و عده ای هم مستقیما به بهشت زهرا رفته و در آنجا در انتظار ورود پیکر ناصر حجازی شده اند.
بنا به گزارش منابع خبری، با وجود اینکه پیش‌بینی می‌شد هواداران و دوستداران ناصر حجازی از اولین ساعت صبح امروز چهارشنبه وارد ورزشگاه شوند اما مسئولان تنها یکی از درهای ورزشگاه را باز کرده‌اند که این امر مشکلاتی را برای مردم فراهم کرده بود.
از سوی مسئولان برگزاری این مراسم سکوهای روبروی جایگاه و زیر جایگاه خبرنگاران برای بانوان در نظر گرفته شده است که تعداد زیادی از بانوان نیز وارد ورزشگاه شده‌ بودند.
با وجود اینکه خبرنگاران و عکاسان در چند روز گذشته زحمات بسیاری را برای پوشش خبری و تصویری بستری شدن حجازی در بیمارستان و درگذشت وی و حضور هوادارانش کشیده‌اند، اما صبح امروز به هنگام ورود آنها به ورزشگاه برخورد خوبی از سوی ماموران صورت نگرفت و به برخی اهالی رسانه بی‌احترامی شد. با این حال مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال زمینه حضور خبرنگاران و عکاسان کنار زمین را فراهم کرد.
بنا بر اخبار رسیده  و گزارش های خبرگزاری های ایران برگزاری مراسم همرا با حاشیه های خاص و به یاد ماندنی خود بوده است که در ادامه به بخشی از آن اشاره شده است:
علی دایی که در ورزشگاه حضور دارد به سمت آتیلا حجازی رفت و او را در آغوش گرفت و دقایقی گریه کرد. دایی سپس به سمت پیکر حجازی رفت و بر تابوت وی بوسه زد.
علی دایی با حضور در ورزشگاه آزادی بر تابوت ناصر حجازی بوسه زد.
مراسم تشییع جنازه مرحوم ناصر حجازی در ورزشگاه آزادی آغاز شد. علی دایی که در ورزشگاه حضور دارد به سمت آتیلا حجازی رفت و او را در آغوش گرفت و دقایقی گریه کرد. دایی سپس به سمت پیکر حجازی رفت و بر تابوت وی بوسه زد.
* فتح الله زاده در جلوی درب غربی ورزشگاه ایستاده بود و به میهمانان تسلیت و خوشامد می‌گفت.
* پیشکسوتان استقلال، پرسپولیس و تیم ملی هر یک با اتوبوس جداگانه‌ای به ورزشگاه آزادی آمدند اما به علت ازدحام پشت درب غربی این ورزشگاه نتوانستند به موقع خود را برای تشییع پیکر ناصر حجازی به ورزشگاه برسانند.
حضور همسر حجازی روی نیمکت مربیگری و تعجب گده
همسر ناصر حجازی برای دقایقی روی نیمکت مربیگری ورزشگاه آزادی نشست.
بازیکنان استقلال از جمله وحید طالب لو و مهدی امیر‌آبادی به شدت گریه می کنند. کادرفنی استقلال نیز در حال تشییع پیکر حجازی هستند. یورگن گده که این همه محبوبیت را تا به حال ندیده بود با تعجب این مراسم را دنبال می کرد.
* علی دایی،‌ کریم باقری، بهرام افشارزاده، مهدی رحمتی، نامجو مطلق، حمید رمضانی، مراغه چیان، کربکندی، محمد نوازی، فرامرز ظلی، همایون بهزادی، جلالی، طالبی، عبدالرحمن شاه حسینی، کنگانی، حسن روشن، علی امیری، محمد نبی، منصور پورحیدری از جمله افراد حاضر در ورزشگاه هستند.
* یکی از فواره هایی که چمن را آب می دهد خراب شده بود و همین موضوع باعث خیس شدن مردم شد.
* شعار “خداحافظ ناصر خان حجازی ” و ” حجازی بلند شو، ایرانی بی قراره ” سر داده می شود.
* حدود ۱۵ هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور دارند و سینه زنی می کنند.
* شعار “حجازی کاپلو ” از زبان مردم نمی افتد.
* همسر ناصر حجازی قبل از شروع مراسم به طور ناخودآگاه روی نیمکت مربیگری نشست و هواداران در همین زمان شعار “حاجی یادت باشه، آتیلا باید باشه ” را سر دادند.
* عکس های ناصر حجازی همچنان بین مردم پخش می شود. غلامحسین مظلومی نیز که در بین جمعیت حضور دارد با گریه در حال تشییع پیکر حجازی است.
آخرین دور افتخار حجازی در آزادی
ناصر حجازی برای آخرین بار در ورزشگاه آزادی دور افتخار زد.
تشییع و تدفین پیکر مرحوم ناصر حجازی در میان شعارها و سوگ مردمی
تشییع و تدفین پیکر مرحوم ناصر حجازی در میان شعارها و سوگ مردمی
تشییع و تدفین پیکر مرحوم ناصر حجازی در میان شعارها و سوگ مردمی
جــرس: در جریان مراسم تشییع و وداع با مرحوم ناصر حجازی، قهرمان ملی ایران و ورزشکار مردمی، پیکر وی با نواختن مارش سوگ توسط گروه سرود ارتش وارد زمین فوتبال ورزشگاه آزادی شد و در میان چشمان اشکبار و شعارهای مردم، دور زمین گردانده شد.

پس از آنکه پیکر ناصر حجازی برای آخرین بار در ورزشگاه آزادی دور افتخار زد، درون دروازه قرار گرفت و توسط علیپور بر آن نماز خوانده شد. این در حالی بود که قبلا اعلام شده بود سیدحسن خمینی بر پیکر حجازی نماز خواهد خواند.

به گزارش ایسنا، پیش از اینكه تابوت ناصر حجازی وارد ورزشگاه شود، همسرش در میان دروازه رفت و به یاد ناصر حجازی چند لحظه‌ای را درون دروازه نشست تا خاطره همسرش زنده شود.

همچنین پس از آن گروهی از پرسنل ارتش، پیكر ناصر حجازی را بر دوش گرفتند و در حالی كه تماشاگران یاحسین سر می‌دادند، حجازی آخرین دور افتخارش را در ورزشگاه زد.

از جمله نكات مراسم تشییع پیكر حجازی غم و اندوه و چشمان اشكبار هم‌دوره‌ای‌ها، خانواده‌اش و بویژه بازیكنانی همچون مهدی رحمتی، وحید طالبلو و فرهاد مجیدی بود كه تابوت او را همراهی می‌كردند. مردم پس از فریادهای یاحسین غریو لااله الا الله سر دادند و تابوت ناصر حجازی را همراهی كردند.

در حین این مراسم، ناگهان علی دایی كه در ورزشگاه حضور داشت، به سمت آتیلا حجازی رفت و او را در آغوش گرفت و دقایقی گریه كرد. دایی سپس به سمت پیكر حجازی رفت و بر تابوت وی بوسه زد. (علی دایی ورزشکاری بود که توسط مرحوم حجازی کشف و به فوتبال کشور معرفی شد.)

در این مراسم، مردم مدام شعارهای "حجازی بلند شو، ایرانی بی قراره"، "عزا عزاست امروز، روز عزست امروز، ایرانی با غیرت صاحب عزاست امروز" سر می دادند.

در اولین گزارش ها اعلام شد که حدود بیست هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند و آتیلا حجازی در صحبت های خود اظهار داشت: من از تمام مردم که در مراسم پدرم شرکت کردند، تشکر می کنم. واقعا سنگ تمام گذاشتند و گله دارم از صدا و سیما که در طول این چند روز، یک بار در برنامه های تلویزیونی اعلام نکردند که مراسم پدرم چه زمانی برگزار می شود. اگر زمان مراسم امروز اعلام می شد، جمعیت بیشتری به ورزشگاه آزادی می آمد و مراسم با شکوه بیشتری برگزار می شد.

گفتنی است مرحوم ناصر حجازی بعد از انتقاداتی که به عملکرد دولت و وضعیت فعلی داشت، مدتها صدا و سیما مورد بایکوت قرار گرفته بود.

هیچ نظری موجود نیست: