جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۹۰ خرداد ۶, جمعه

برگزاری مراسم بزرگداشت ناصر حجازی تحت تدابیر امنیتی

بعد از حضور گسترده مردم و علاقمندان به ناصر حجازی در مراسم تشییع و خاکسپاری وی، روز جمعه ششم خرداد ماه نیز، جمع کثیری از آنها، با حضور در مراسم بزرگداشت این اسطورۀ ورزشی و قهرمان ملی، همدردی خود را با خانواده آن مرحوم و همچنین ادای احترام به صداقت و مردمی بودن وی ابراز داشتند.

به گزارش جرس، مراسم ترحیم ناصر حجازی، بنا به اعلام قبلی و دعوت خانواده آن مرحوم، از ساعت ده صبح تا دوازده ظهر امروز جمعه (ششم خرداد ماه) در مسجد جامع شهرک غرب در شرایطی برگزار شد که جو سنگین امنیتی در خیابانهای منتهی به مسجد جامع شهرک غرب بسیار نمایان و چشمگیر بود.
گزارش ها همچنین خاطرنشان می کند نیروهای یگان ویژه پاسداران و لباس شخصیهای امنیتی، با آرایش نظامی و همچنین ایجاد ارعاب، از ساعتها قبل از آغاز مراسم در منطقه شهرک غرب مستقر شده بودند .
بر اساس گزارش شاهدان عینی، علیرغم برقراری جو امنیتی – پادگانی، چندین هزار نفر از مردم بی اعتنا به شرایط موجود در مراسم بزرگداشت اسطوره ورزش و شخصیت دردآشنای کشور شرکت کردند به گونه ای که نه تنها امکان ورود مردم به داخل مسجد نبود، بلکه شرایط طوری شد که افراد جدید و چهره های برجسته ورزشی نیز نمی توانستند به داخل مسجد وارد شوند.
در ادامه آمده است “از مهمانان اصلی نیز که برای شرکت در ختم آمده بودند خواسته شد تا بیشتر از پنج دقیقه در مسجد حضور نداشته باشند تا بقیه مهمانان هم بتوانند در مراسم شرکت کنند.”
بر اساس گزارشی دیگر، حضور پر تعداد هواداران در شهرک غرب باعث شده بود تا ترافیک سنگینی در اتوبان شیخ فضل الله و میدان صنعت ایجاد شود.
روبروی در مسجد عکس بزرگی از اسطوره فوتبال نصب شده بود و همچنین دوستداران او پارچه ‌نوشته‌های را به عنوان پیام تسلیت روی دیواره‌های مسجد نصب کرده بودند.
همچنین علاقمندان به حجازی همچنین با چسباندن اعلامیه و تصاویر او به شیشه اتومبیل هایشان در خیابان های اطراف در تردد بودند و در پایان این مراسم نیز مجری برنامه از طرف خانواده حجازی از تمامی مردم و نیروی انتظامی تشکر کرد.
گزارش های دیگر از شهرستانها نیز حاکی از آن است که بعد از ممانعت و برخورد خشن ماموران و مقامات امنیتی شهر رشت با برگزاری مراسم بزرگداشت آن مرحوم در روز پنجشنبه، که قرار بود در مسجد چینیچیان این شهر صورت گیرد، امروز (جمعه) در شهر لاهیجان هم مقرر شده تا مراسمی از سوی کسبه شهر برگزار شود .
به گزارش تارنمای رسمی «ناصر حجازی»، خانوادۀ آن زنده یاد، ضمن سپاسگزاری و قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم “وداع آخر”، در پیام خود که با امضای آتیلا حجازی، فرزند بزرگ وی منتشر شده، خاطرنشان ساخته بودند: “بی شک پدرمان دیروز خوشحال و همراهمان بود و تا همیشه با ما می ماند. با ما فرزندانش و با شما مردم عزیز کشورمان که همیشه دوستش داشتید و دوستتان داشت. ما خانواده حجازی تا همیشه حضور گرمتان را در یاد خواهیم داشت و سپاسگزاریم.”
گفتنی است در جریان مراسم روز چهارشنبۀ تشییع و خاکسپاریِ این قهرمان ملی، درحالیکه مردم به تاسی آن مرحوم، رک گویی و شفافیت پیشه کرده و زبان به انتقاد از شرایط فعلی و آزادی زندانیان گشوده بودند، گروه زیادی بازداشت و روانه محل های نامعلوم شده اند، که خبری از آنها در دست نمی باشد.

هیچ نظری موجود نیست: