جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۹۰ خرداد ۱۲, پنجشنبه

ظلم نا گفته ای که در حق سحابی روا داشته شده بود

یک عضوپیشین وزارت اطلاعات که خواست نامش فاش نشود در تماس با کلمه روایتی از بخشی از زندگی عزت الله سحابی را نقل کرد. این روایت به شرح زیر است:مطابق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مدت زندان تمام زندانیان سیاسی قبل از انقلاب به عنوان دوران اسارت تلقی شده وبه لحاظ برخورداری از مزایای بازنشستگی سالهای زندان در دوران ستم شاهی بهنگام برخورداری از مزایای خدمتی در دستگاهای دولتی وغیر دولتی دوبرابر حساب می شود. از آنجائیکه مهندس سحابی این مبارز نستوه بیش از ۱۲ سال از عمر خود را در زندان های ستم شاهی گذراند بار ها با توجه به کهولت سن وناتوانی به بنیاد شهید و وزارت اطلاعات برای احتساب دوران زندان خود مراجعه کرد و این دو نهاد مسئول هرگز حاضر نشدند دوران زندان قبل از انقلاب اسلامی ایشان را مورد تایید قرار دهند.
این ظلم و ناجوانمردی در حق این مبارزه نستوه موجب شده است که حقوق بازنشستگی مرحوم سحابی حتی کمتر از یک کارگر ساده باشد واو در پایان عمر با سختی وتنگنای معیشت امورات زندگی خود را می گذراند.

هیچ نظری موجود نیست: