جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۹۰ خرداد ۳۰, دوشنبه

گرامیداشت هدی صابر، هاله سحابی و ندا آقا سلطان در خیابان های شهر تورنتو + عکس


سحام نیوز: مراسم گرامیداشت هدی صابر، هاله سحابی و ندا آقا سلطان در خیابان های شهر تورنتو با عنوان؛ از “ندا تا هدی؛ آزادی رایگان نیست” برگزار شد.
به گزارش سحام نیوز در روز جمعه مورخ ۲۷ خرداد، (۱۷ June) به دعوت مرکز بین المللی حقوق بشر (ICHR)، جمعی از فعالین حقوق بشر و ایرانیان مقیم شهر تورنتو از ایستگاه مترو بلور به سمت میدان دان داس (Dundas) پیاده روی کردند ودر تقاطع یانگ و دان داس (Yonge and Dundas) نماد ها و پوستر های خود را در دست گرفتند و با توزیع برگه هایی به زبان انگلیسی در مورد نقض حقوق بشر در ایران به اطلاع رسانی و آگاهی دادن به شهروندان کانادایی پرداختند. در این برگه ها در مورد نحوه جان باختن هدی صابر و هاله  سحابی توضیحاتی داده شده بود و همچنین به تنوع زندانیان سیاسی از اقشار مختلف از جمله: دانشجویان، معلمان، اساتید  دانشگاه، کارگران، وکلا، روزنامه نگاران، پزشکان،فعالین حقوق بشر و اقلیت های دینی و قومی اشاره شده بود و در آخر نیز از شهروندان کانادایی خواسته شده بود که به حمایت از  مردم ایران بپردازند و با فشار بر دولتمردان خود خواستار توجه بیشتر دولت کانادا به مسأله نقض حقوق  بشر در ایران شوند.
عکس های هدی صابر، نسرین ستوده، جعفر پناهی، هاله سحابی، دانشجویان دختر و زنان زندانی، ندا  آقا سلطان، امیر جوادی فر و شهدای پس از انتخابات و … که در دستان شرکت کنندگان دیده می شد تعجب و افسوس عابرین را برانگیخته بود.
از نکات جالب توجه در این مراسم زنجیرهای نمادینی بود که شرکت کنندگان در تمام  طول مدت مراسم در دستان خود داشتند؛ تا بدین وسیله از زندانیان سیاسی یاد کنند. همچنین در این مراسم نمایش خیابانی کوتاهی توسط شرکت کنندگان  اجرا شد که در آن شرکت کنندگان فریاد آزادی برای ایران سر می دادند و سپس با نشان دادن علامت سکوت خواستار شنیدن صدای ایرانیان داخل از کشور می شدند. که این نمایش توجه توریست های خارجی و شهروندان کانادایی را به خود جلب کرد تا آنجا که برخی از آنها اقدام به فیلمبرداری و گرفتن عکس نمودند و با قرار دادن دستان خود در زنجیر به جمع شرکت کنندگان پیوستند. این برنامه که از ساعت چهار تا هفت عصر ادامه داشت در مقابل دانشگاه رایرسون (Ryerson) خاتمه یافت.

هیچ نظری موجود نیست: