جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۹۰ خرداد ۱۹, پنجشنبه

آیت الله دستغیب: موسوى و کروبى را آزاد کنید

آیت الله دستغیب با انتقاد از سیاست دوست و دشمن کردن مسئولان خواستار آزادی میرحسین موسوی و مهدی کروبی و سایر زندانیان سیاسی شد و تاکید کرد که این آزادی ها به بهبودى اوضاع کمک مى‏ کند و آتشهاى درون را مهار مى‏ کند.

آیت الله  علی محمد دستغیب، مرجع مردمی، طی جلسه هفتگی قرآن، خطاب به حاکمان جمهوری اسلامی هشدار داد “اینقدر دشمن و دوست درست نکنید. مردم ایران دوست مى ‏دارند دوست خداى تعالى شوند بعد هم مى ‏گویید: نگذارید جوانها از دین برى شوند. چگونه از دین برى نشوند؟ ما باید چکار کنیم؟ شما دارید عده ‏اى را با دست خودتان از دین کنار مى‏ گذارید. عده ‏اى تبلیغ زرتشتها مى‏ کنند عده ‏اى تبلیغ بهاییها مى‏ کنند، عده ‏اى تبلیغ مسیحیها مى ‏کنند، عده ‏اى تبلیغ وهابیت مى‏ کنند امروز هم تبلیغ جن‏گیرى و ریاضت‏ کشى مد شده، مى ‏روند کثافت خود را مى‏ خورند. اینها را خود شما وا داشتید.”
به گزارش تارنمای حدیث سرو، این مرجع تقلید حامی جنبش سبز، همچنین با اشاره به آیه شصت سوره غافر خاطرنشان کرد “آنکه بنده خدا نیست و خدا را خالق و مدبر خود نمى‏ داند، تکیه بر پول و مقام و زور و بازوى خود دارد. اگر در سختى و شدت قرار گیرد ناامید مى ‏شود و خود و تمام عالم را پوچ مى‏ بیند و دست آخر یا خود را مى‏ کشد یا دیگران را.”
آیت الله دستغیب در ادامه افزود : خداى تعالى هیچ پیامبرى را به سوى قومى نفرستاد که آنها را مجبور به پرستش خداى یگانه کند. هر کجا رسولى رفت، براى روشنگرى و تبلیغ رفت و هر کجا مردمى به پیامبرى ایمان آوردند با علم و اراده خود این کار را کردند. پس رضاى خدا در بندگى اجبارى مردم نیست.
وی با اشاره به غصب غیر قانونی مسجد یکی از طلاب خود توسط سپاه پاسداران گفت: الان بیش از یک سال است که مسجد حضرت اباالفضل‏ را به زور از آقاى احمدپور گرفته‏ اند. ایشان از ابتداى کلنگ‏زنى این مسجد بودند و از آغاز، امام جماعت آنجا بودند. تصرف زورى این مسجد غصب است و جایز نیست. آقایان سپاه یا هر کس دیگر که این کار را کرده، صحیح نبود. باید مسجد را به ایشان تحویل دهند. مردم این وضع را که مى‏ بینند سرخورده مى‏ شوند. روش ائمه اطهار اینگونه نبوده. به صرف اینکه ایشان در زمان تبلیغات ریاست جمهورى براى آقاى موسوى تبلیغ کرده ‏اند نباید این کارها را بکنید. خودتان گفتید ایشان مى‏ تواند انتخاب شود. مردم چه گناهى دارند که اینچنین بر سرشان آوردید و تکه ‏پاره ‏شان کردید و هر کدام از طلبه ‏ها را که تبلیغ کردند، کنار گذاشتید؟
عالمی که در پی شهرت است و دیگران را تابع خود می داند، بنده خدا نیست
این مرجع منتقد حکومت، همچنین تاکید کرد “بنابراین آنکه بنده خداست در هر حال و در هر کارى بندگى پروردگار مى‏کند و در پى خشنودى او است؛ اگر طلبه یا عالم باشد براى خدا درس مى‏خواند، براى خدا به آنچه آموخته عمل مى‏ کند و براى خدا رفتارهاى خود را اصلاح مى‏ کند اما عالمى که در پى شهرت است و همه دلخوشیش به عناوین والقاب دهان‏ پرکنى چون مرجع تقلید و آیت اللَّه العظمى است و دیگران را تابع و حلقه به گوش خود مى‏ خواهد، هرگز بنده خدا نیست.”
وی خطاب به حکومتگران جمهوری اسلامی گفت “اینقدر دشمن و دوست درست نکنید. مردم ایران دوست مى ‏دارند دوست خداى تعالى شوند بعد هم مى‏ گویید: نگذارید جوانها از دین برى شوند. چگونه از دین برى نشوند؟ ما باید چکار کنیم؟ شما دارید عده ‏اى را با دست خودتان از دین کنار مى ‏گذارید. عده ‏اى تبلیغ زرتشتها مى‏ کنند عده‏ اى تبلیغ بهاییها مى‏ کنند، عده ‏اى تبلیغ مسیحیها مى‏ کنند، عده ‏اى تبلیغ وهابیت مى‏ کنند امروز هم تبلیغ جن‏گیرى و ریاضت‏ کشى مد شده، مى‏ روند کثافت خود را مى‏ خورند. اینها را خود شما وا داشتید. مردم داشتند زندگى مى‏ کردند و دنبال دینشان بودند چرا چنین مى‏ کنید؟”
آیت الله دستغیب همچنین مجددا تاکید نمود “آقایان موسوى و کروبى و زندانیان سیاسى را آزاد کنید. این کار موجب دعاى خیر خانواده ‏هاى آنها مى‏ شود. به بهبودى اوضاع کمک مى‏ کند و آتشهاى درون را مهار مى‏ کند. دعاى مردم مظلوم وقتى از ته دل باشد مستجاب مى‏ شود همچنانکه نفرین آنها اثر دارد. وقتى لطف و احسانى به خانواده‏ ها شود دعا مى‏ کنند و گرفتاریهاى خودتان هم رفع مى‏ شود.”
منبع: جرس

هیچ نظری موجود نیست: