جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۹۰ خرداد ۲۷, جمعه

مراسم گرامیداشت شهید مصطفی غنیان، شهید الله اکبر، تحت تدابیر شدید امنیتی برگزارشد

مراسم گرامیداشت شهید مصطفی غنیان، شهید الله اکبر، تحت تدابیر شدید امنیتی برگزارشد

 

سحام نیوز: در ادامه برگزاری مراسم سالگشت شهدای جنبش سبز، و همزمان با فراخوان شورای هماهنگی راه سبز امید، روز پنجشنبه بیست و ششم خرداد ماه، مراسم دومین سالگرد شهادت مصطفی غنیان، شهید الله اکبر جنبش سبز، با حضور پرشکوه مردم مشهد برگزار شد.
بنا به گزارش های رسیده به جرس، در این مراسم که در صحن قدس حرم امام رضا برگزار شد، جو امنیتی – پلیسی شدیدی حاکم بود، که با شروع مراسم و حضور مردم این جو شکسته شد.
بر اساس گزارش فوق، مردم و خانوادۀ آن شهید، بعد از قرائت دعا و نیایش، به بهشت ثامن رفتند و بر سر مزار شهید غنیان حضور پیدا کردند.
این گزارش می افزاید دوستان و دوستداران شهید غنیان بر سر مزار آن دانشجوی شهید گریه می کردند، که پدر شهید غنیان وارد آرامگاه شد و بر روی مزار پسر شهیدش شروع به سوگواری و گریستن کرد و بیقرار فریاد مصطفی مصطفی سر می داد. وی همچنین می گفت :مصطفی جان پاشو دوستات اومدن دیدنت. ببین همه اومدن تورا ببینند. چرا بلند نمی شی پسرم چرا؟ به چه جرمی شهیدت کردند پسر گلم؟ خداوند لعنت کند این قوم یزیدی را که ظلمشان دامن همه را گرفته… ما انقلاب نکردیم که بچه هامون به مظلومیت کشته شوند؟؟؟. و باز شروع به گریستن کرد و همه تحت تا .
قابل ذکر است که آقای غنیان از انقلابیون با سابقه و نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی است که در دوران انقلاب ۵٧ هزینه های زیادی متحمل گردید.
در ادامه این گزارش آمده است با دیدن اشکهای این پدر داغ دیده, کسانی که حضور داشتند شروع به اشک ریختن کردند و فریاد یا حسین یا حسین سر دادند.
در این مراسم که با دعوت خانواده شهید غنیان و همچنین فعالین جنبش سبز مشهد برگزار شد جمعیت بسیار زیادی شرکت داشتند و از نکات قابل ذکر اینکه نهادهای خاص، راه های ورود به آن محل را بسته بودند و حتی با کشیدن چادرهای آبی رنگ در دور جمعیت , اجازه نمی دادند تا کسانی که در حرم حضور داشتند این مراسم و جمعیت را ببینند.
دانشجویان و فعالان سیاسی و مردم سبز مشهد پس از خواندن فاتحه و پایان مراسم , با خانواده شهید غنیان ابراز همدردی کردند و به آنها خاطر نشان کردند که “ما راه مصطفی را ادامه می دهیم و تا آخرین نفس , برای احقاق حقوق مردم و خون شهدای مظلوممان ایستاده ایم.”
در پایان این مراسم، خانواده شهید مصطفی غنیان از تمامی کسانی که برای یادبود و بزرگداشت این شهید حضور به عمل آورده بودند تشکر کردند.
گفتنی است شهید مصطفی غنیان، دانشجوی ٢۶ ساله مهندسی، شامگاه ۲۶ خرداد و در حالی که روی پشت بام ساختمانی در تهران، در حال سر دادن بانگ “الله اکبر” بود، به شهادت رسید و شهید “الله اکبر” نام گرفت.
طی دو روز اخیر و در سالگشت شهدای ٢۵ خرداد ٨٨ مراسم یادبودی برای شهیدان علی حسن پور، میثم عبادی و همچنین سرور برومند و دخترش فاطمه رجب زاده و حسام حنیفه و همچنین احمد نعیم آبادی، در بهشت زهرای تهران و کرج برگزار شد.

هیچ نظری موجود نیست: