جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۹۰ خرداد ۱۱, چهارشنبه

ماموران امنیتی پیکر هاله سحابی را بدون حضور خانواده اش برای دفن به لواسانات منتقل کردند

سحام نیوز
سحام نیوز: پیکر بی جان هاله سحابی را نیروهای امنیتی ساعتی پیش به لواسانات منتقل کردند این در حالی است که خانواده سحابی قصد تشییع جنازه او را داشتند اما ماموران امنیتی با توسل به زور پیکر وی را از خانواده گرفته و به آنها اعلام کردند که جنازه را برای دفن به لواسانت منتقل می کنند. خانواده سحابی نیز بدون این که بتوانند خود پیکر عزیزشان را همراهی کنند راهی لواسانات شدند.
به گزارش خبرنگار کلمه ماموران امنیتی برای گرفتن جنازه هاله سحابی خانه مسکونی اش در مجتمع مسکونی نسیم دانش در پل گیشای تهران را به محاصره خود درآوردند.
پلیس جنایی که برای معاینه و صدور گواهی فوت هاله سحابی از اوایل ظهر بالای پیکر این شهید حاضر شده بود اظهارات شاهدان مرگ هاله سحابی در مراسم تشییع جنازه پدرش را شنیدند. شاهدان عینی این حادثه توضیح دادند که هاله در مراسم تشییع جنازه پدرش در حالی که روحیه بالایی داشت و شاخه ی گلی در دست داشت و عکس پدر را روی سینه اش چسبانده بود پیشاپیش جمعیت عزادار حرکت می کرد. که ناگهان یکی از نیروهای لباس شخصی با حمله به هاله عزادار عکس سینه اش را پاره کرد و مشتی محکم بر روی سینه او را مورد ضرب و شتم قرار داد. هاله بر روی زمین افتاد  و به گفته این شاهدان دقایقی بعد زندگی اش پایان یافت.
این گفته های شاهدان توسط پلیس جنایی ثبت شد.


bbc



پیش تر یک منبع موثق به بی‌بی‌سی فارسی گفته بود که دخالت مأموران امنیتی در مورد تشییع جنازه هاله سحابی ابهاماتی در این مورد به وجود آورده است.
به گفته این منبع، جسد خانم سحابی از اختیار خانواده او خارج شده بود.
او به بی بی سی گفت که مأموران ابتدا به خانواده گفته بودند که جسد باید حتما امروز (چهارشنبه ۱۱ خرداد) در لواسان دفن شود، اما بعدا در صدور اجازه دفن تأخیری پیش آمده بود.
شاهد عینی دیگری به بی بی سی اطلاع داد که مأموران از تمام کسانی که به منزل خانم سحابی رفت و آمد می کنند، عکس می گیرند.
گزارش ها حاکی است که خانواده خانم سحابی تحت فشار هستند که مرگ او را مرگ "طبیعی" اعلام کنند.
پیش تر فریدون سحابی، عموی هاله سحابی، در مصاحبه با سایت جرس، علت درگذشت او را "ضربه به شکم و ریه و نهایتا ایست قلبی" عنوان کرده بود.
هاله سحابی
هاله سحابی، همچون پدر خود به خاطر فعالیت های سیاسی زندانی شده بود
احمد منتظری، فرزند آیت الله حسینعلی منتظری، مرجع تقلید متوفی شیعه نیز، در گفتگو بی بی سی فارسی گفت که مأمورانی که برای بردن جنازه آقای سحابی خشونت به خرج دادند، مسئول کشته شدن خانم سحابی بوده اند.
او گفت که شخصا شاهد ضرب و جرخ خانم سحابی بوده است.
به گفته آقای منتظری، مأموران ابتدا هاله سحابی را هل داده و به زمین انداخته اند و بعد هم یکی از مأموران با آرنج خود به پهلوی او کوبیده و او را بیهوش کرده است.
علت مرگ خانم سحابی ایست تنفسی و قلبی اعلام شده است.
هاله سحابی، عضو "شورای مادران صلح" و از محکومان سیاسی حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ بود که بهمن ماه سال گذشته برای اجرای حکم دو سال حبس‌ خود، به زندان اوین فراخوانده شده بود.
پدر وی، عزت الله سحابی، رئیس شورای فعالان ملی – مذهبی و از چهره های معروف منتقد حکومت در دوران قبل و بعد از انقلاب ایران، دیروز در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

صدای شما

نظر شما درباره درگذشت هاله سحابی چیست؟ اگر در این مراسم شرکت داشته اید، مشاهدات خود را از این مراسم بگویید.
به نوشته سایت های نزدیک به مخالفان دولت، ماموران امنیتی امروز در مراسم تشییع جنازه آقای سحابی، برای پایان دادن سریع تر به مراسم، جنازه او را به زور برای خاکسپاری با خود بردند.
سایت جرس به نقل از "یکی از نزدیکان" خانواده سحابی نوشته است: "پیکر مهندس سحابی با آغاز درگیری ایجاد شده توسط ماموران فورا ربوده شد و لباس شخصی ها پیکر سحابی را به داخل قبرستان بردند و ورودی را بستند و هیچ کسی از خانواده و دوستان را به داخل قبرستان راه ندادند. ماموران می خواستند بدون اقامه نماز و به سرعت پیکر را تدفین کنند."
جرس افزوده: "حامد سحابی (پسر عزت الله سحابی) از اینکه نیروهای اطلاعاتی سعی داشتند پیکر مسلمانی معتقد چون سحابی را بدون اقامه نماز دفن کنند برآشفته شد و با اصرار او بالاخره یکی از اقوام اجازه یافت نماز را اقامه کند؛ در حالی که خانواده، از حجت الاسلام احمد منتظری اقامه نماز را خواسته بودند."
احمد منتظری، خود در مصاحبه با سایت جرس از حضور "تیمی از ماموران امنیتی و لباس شخصی" در مراسم امروز سخن گفته که به گفته وی "بسیار هتاک و بی ادب و خشن" بوده اند.
او به بی بی سی فارسی گفت که حدود ۱۲ نفر از کسانی که در جریان تشییع جنازه بازداشت شده بودند، هنوز در بازداشت هستند.
پیش تر رسانه های نزدیک به مخالفان دولت ایران، از بازداشت تعدادی از شرکت کنندگان در مراسم تشییع عزت الله سحابی و از جمله حبیب الله پیمان، حمید احراری و حامد منتظری، فرزند احمد منتظری خبر داده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: