جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۹۰ خرداد ۲۳, دوشنبه

مراسم ترحیم هدی صابر؛ پنجشنبه در مسجد اعظم قلهک

چکیده :مراسم تدفین این فعال سیاسی و دین پژوه امروز با چهار ساعت تاخیر در ساعت دوازده در بهشت زهرای تهران برگزار شد....

مراسم ترحیم هدی صابر پنجشنبه، در مسجد اعظم قلهک از ساعت سه تا پنج بعد از ظهر برگزار می شود.
به گزارش  جرس، مراسم تدفین این فعال سیاسی و دین پژوه امروز با چهار ساعت تاخیر در ساعت دوازده در بهشت زهرای تهران برگزار شد.
شاهدان عینی از فضای امنیتی حاکم بر بهشت زهرا گفته اند که بیش از هزار نیروی امنیتی و هشتاد موتور سوار حضور داشته اند.
نماز بر پیکر شهید هدی صابر در پشت غسالخانه با شرکت حدود ششصد نفر برپا شد و مراسم تدفین با سرعت به پایان رسید. پیکر رضا هدی صابر، در قطعه ۱۰۰بهشت زهرای تهران ردیف ۱۶۵ به خاک سپرده شد.
بر اساس این گزارش مراسم ترحیم این شهید مظلوم روز پنجشنبه، در مسجد اعظم قلهک واقع در خیابان دولت برگزار می شود.
رضاهدی صابر روزنامه نگارو فعال سیاسی که از زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ زندان اوین بود در پی اعتصاب غذا و حمله قلبی سه روز قبل درگذشت.
ماموران روز جمعه وی را به دلیل عارضه قلبی ناشی از اعتصاب غذا از زندان اوین به بیمارستان مدرس منتقل می کنند، اما سنگینی آسیب‌ قلبی ناشی از اعتصاب غذا چنان بوده است که وی تحمل این آسیب را نداشت و در گذشت .
هدی صابر و امیرخسرو دلیر ثانی دو فعال ملی – مذهبی در پی شهادت هاله سحابی اعلام کرده بودند که در اعتراض به فاجعه روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه ۹۰ و تهاجم منجر به شهادت هاله سحابی، از‌ غروب پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه در بند ۳۵۰ زندان اوین بدون طرح هیچ گونه مطالبه و خواسته شخصی، دست به اعتصاب غذای‌تر می‌زنند.
هدی صابر پیش از انتقال به بهداری زندان توسط ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.
این اعتصاب غذا منجر به شهادت هدی صابر ، روزنامه نگار و فعال ملی –مذهبی شد ،اما هنوز از وضعیت امیر خسرو دلیر ثانی. دیگر اعتصاب کننده در بند ۳۵۰زندان اوین اطلاع دقیقی در دست نیست .

هیچ نظری موجود نیست: