جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۹۰ مرداد ۱۵, شنبه

اعتراف گیری به سبک خبرگزاری سپاه: تفنگ آب پاش رایگان دادند تا اهداف آنها را پیاده کنیم!

چکیده :اما یکی از بخش های جالب و خواندنی گزارش فارس مربوط به بخش انتهایی آن است که می نویسد: نکته جالب و قابل تأمل در این زمینه این بود که یکی از همراه دارندگان سلاح آب‌پاش در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما که: این تفنگ‌ را به چه قیمتی خریداری کردی؟، گفت: این تفنگ‌ را عده‌ای رایگان در اختیار ما قرار دادند تا در بوستان آب‌وآتش اهداف آنها را پیاده کنیم. ...

در حالی که در خلا برنامه ریزی مسئولان برای تفریح جوانان، عده ای با حضور در پارک آب و آتش اقدام به آب بازی در این بوستان کردند این ماجرا که از طریق شبکه های اجتماعی غیر متمرکز و خودجوش طراحی شده بود، چنان جنبه امنیتی به خود گرفت که از یک سو این افراد بازداشت و حتی مجبور به اعتراف در صدا و سیما علیه خود شدند و از سوی دیگر در خبرگزاری ها و رسانه های رسمی این برنامه تدوین شده توسط معاندان نظام و عوامل بیگانه و … عنوان شد.
به گزارش خبرنگار کلمه، برخوردها و اظهارات سلبی چند روز اخیر مسئولان علیه عده ای جوان تا جایی انعکاس رسانه ای پیدا کرد که برخی از روزنامه های معروف جهان با عجیب عنوان کردن بازداشت این جوانان چهره نامناسبی از کشورمان را برای خوانندگان خود به تصویر کشیدند که جوانانش را به جرم آب بازی با تفنگ های آب پاش بازداشت می کند.
به طور مثال گاردین در گزارشی تیتر زد:« بازداشت جوانانی که در جنگ آب بازی در ملاعام شرکت کرده بودند.»



روزنامه تایمز هم در گزارشی مدعی شد: این فراخوان ساده شادی به تهدیدی برای ارزشهای کشورمان شده است.

همچنین روزنامه وطن ترکیه در گزارشی برخورد امنیتی با این مساله را دستمایه تمسخر و مقایسه ی ارزشهای کشورمان با حکومت طالبان قرار داد. به نظر می رسد جدای از ارزش و داوری در مورد نفس این برنامه، نوع برخورد خشن حکومتی با این مقوله سبب خدشه دار شدن بیش از پیش تصویر اسلام در ایران در اذهان عمومی جهانی شده است.

از سوی دیگر پروژه اعتراف گیری و نمایش آن در بخش خبری ۲۰:۳۰ و همچنین حضور دیروز نیروهای امنیتی در بوستان آب و آتش تا حدی جدی شده که آب بازی عده ای جوان به چالش جدید نظام تبدیل شده است.
خبرگزاری فارس در خبری که منتشر کرد مدعی شد عده ای جوان قرار بوده تا بار دیگر در بوستان آب و آتش گرد هم آیند اما این گردهمایی با شکست! روبرو شد.
این خبرگزاری در خبری جالب ضمن اعتراف ضمنی به اینکه تجمعات سیاسی مردم ایران را فتنه گرانه می‌داند نوشت: برخی معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران که از «تجمعات سیاسی و فتنه گرانه مردم ایران» مایوس شده اند، آخرین حربه‌های خود را برای انحراف جوانان، هنجارشکنی در ملأعام مخصوصا در ماه مبارک رمضان تعریف کردند.

در حالی فارس نیوز از تبلیغات شبکه های تلویزیونی و اینترنتی در این باره خبر می دهد که خود دیروز به عنوان معدود رسانه هایی بود که نسبت به این موضوع اطلاع رسانی کرده و با تندترین واژه ها نوشت: قرار بود صبح امروز با دعوت در شبکه‌های اجتماعی آمریکایی- صهیونیستی، عده‌ای جوان در این پارک جمع شوند، اما این فراخوان نیز مثل سایر تجمع های فتنه گرانه با شکست روبه‌رو شد.
این خبرگزاری البته اینگونه خبر خود را ادامه داد که : «در این بین عده‌ای انگشت‌شمار هم که همراه خود تفنگ‌های آب‌پاش داشته و قصد برهم زدن نظم بوستان و هنجارشکنی را داشتند، با مشاهده فضای آرام بوستان و عدم استقبال جوانان از شبکه های صهیونیستی غربی از نیت خود منصرف شدند.
اما یکی از بخش های جالب و خواندنی گزارش فارس مربوط به بخش انتهایی آن است که می نویسد: نکته جالب و قابل تأمل در این زمینه این بود که یکی از همراه دارندگان سلاح آب‌پاش در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما که: این تفنگ‌ را به چه قیمتی خریداری کردی؟، گفت: این تفنگ‌ را عده‌ای رایگان در اختیار ما قرار دادند تا در بوستان آب‌وآتش اهداف آنها را پیاده کنیم.
احتمالا خبرنویس فارس متوجه نشده که یکی از آن جوانان قصد داشته با او و توهماتش شوخی کند و از این رو این‌طور سر به سرش گذاشته است!

هیچ نظری موجود نیست: