جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۹۰ مرداد ۱۰, دوشنبه

ایرنا: خیابان‌های دمشق به خاطر حضور مردم برای خرید ماه رمضان شلوغ شد! دیکتاتور سوریه حرمت ماه رمضان را نیز نگه نداشت + آمار قربانیان کشتار دیروز

چکیده :دیروز و در آستانه ماه مبارک رمضان، دیکتاتور سوریه دست به کشتار گسترده مخالفان خود زد و تانک‌ها و تک‌تیراندازهای ارتش، شهر حماة را به خاک و خون کشیدند. اما معترضان هم می‌گویند برای ماه رمضان برنامه ویژه‌ای دارند و می‌خواهند در همین ماه بشار اسد را سرنگون کنند. اما خبرگزاری ایرنا گزارش داد که مردم دمشق در اولین شب ماه رمضان برای «خرید» به خیابان‌ها و پاساژها رفته‌اند و این موضوع باعث ترافیک گسترده در شهر شده است!...

کلمه – گروه سیاسی: دیروز و در آستانه ماه مبارک رمضان، دیکتاتور سوریه دست به کشتار گسترده مخالفان خود زد و ارتش و نیروهای امنیتی وابسته به دولت او، شهر حماة را به خاک و خون کشیدند. اما معترضان هم می‌گویند برای ماه رمضان برنامه ویژه‌ای دارند و می‌خواهند در همین ماه بشار اسد را سرنگون کنند.
به گزارش کلمه به نقل از منابع حقوق بشری سوریه، حضور تانک‌های ارتش و مقاومت مردم شهر حماة، دیروز این شهر را به صحنه جنگ خیابانی تبدیل کرده بود و بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، صدها نفر در این درگیری‌ها زخمی و تاکنون دست‌کم ۱۶۰ نفر کشته شده‌اند، که با توجه به شدت جراحات برخی از مجروحان و نارسایی‌های پزشکی، احتمال می‌رود این عدد امروز بیشتر هم بشود.
به گفته فعالان سیاسی و مدنی سوری، تانک‌ها و تک‌تیراندازان ارتش دیروز مناطق مسکونی را هدف قرار دادند و هر از چندی یک گلوله تانک به سمت خانه‌های مردم شلیک می‌شد. بر اساس این گزارش، جریان آب و برق این شهر نیز در پی این حملات قطع شده است. رویترز هم گزارش کرده که تک‌تیر‌انداز‌ها بر بالای پشت‌بام شرکت برق دولتی و زندان شهر مستقر شده بودند تا کسانی را که در تیررس آنها قرار می‌گرفتند، هدف قرار دهند.
در شهرهای دیگر همچون دیر الزور و درعا نیز تظاهرات ضد حکومتی گزارش شده و شاهدان عینی می‌گویند که نیروهای امنیتی دهها نفر را بازداشت کرده‌اند. برخی مناطق حومه دمشق نیز به محاصره نیروهای امنیتی در آمده و تلفن و برق در این مناطق قطع شده است.
اشپیگل هم به نقل از نیروهای مخالف دولت سوریه گزارش داده که معترضان قصد دارند از روز دوشنبه و همزمان با آغاز ماه رمضان، موج تازه‌ای از اعتراضات را به راه بیندازند. ظاهرا قرار است این اعتراضات از مساجد سازماندهی و در ساعات پس از افطار انجام شود. هرچند حکومت سوریه در ماههای گذشته و به خصوص در شهر درعا نشان داد که برای سرکوب مخالفان، حتی حاضر است حرمت مساجد را نیز بشکند.
به گفته منابع نزدیک به مخالفان، اعتراضات تازه با شعار “سکوت شما موجب مرگ ماست” در نظر دارد توجه و همبستگی اکثریت مردم خاموش این کشور را برای حمایت از اعتراضات مخالفان جلب کند.
سرکوب خونین معترضان در سوریه، دیروز واکنش‌های بین‌المللی را نیز در پی داشت و رئیس جمهور آمریکا، رئیس پارلمان اروپا، وزرای امور خارجه چند کشور اروپایی از جمله آلمان، انگلیس و ترکیه به شدت این شیوه برخورد با معترضان را محکوم کردند.
اما در رسانه‌های حکومتی ایران، کشتار خونین مسلمانان سوریه هیچ بازتابی نداشت و تنها خبرگزاری رسمی دولت – ایرنا – گزارش داد که مردم دمشق در اولین شب ماه رمضان برای «خرید» به خیابان‌ها و پاساژها رفته‌اند و این موضوع باعث ترافیک گسترده در شهر شده است!
دولت سوریه هم دیروز، به مانند گذشته، گروه های مسلح را به سوزاندن مراکز پلیس و خراب کردن اماکن خصوصی و عمومی متهم کرد و بدون اینکه به آمار کشته شدگان از مردم اشاره کند، تنها از کشته شدن چند نیروی نظامی خود توسط شورشیان خبر داد.
معاون رئیس جمهور این کشور نیز روز قبل از آن در یک سخنرانی ادعا کرد که: دولت سوریه و ملت آن مایه حسادت تمامی دنیا هستند و به همین دلیل است که تمام دنیا بسیج شده اند تا سوریه را دچار بحران کنند، ولی همه باید بدانند که مردم سوریه پشت دولت خود ایستاده اند!

هیچ نظری موجود نیست: