جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

بر گرفته از نهضت ازادي

شکست مراسم فرمایشی روز دانشجو در دانشگاه اصفهان


دانشجویان دانشگاه اصفهان به دعوت مدیریت دانشگاه و بسیج دانشجویی برای شرکت در مراسم فرمایشی روز دانشجو در این دانشگاه بی‌اعتنایی کردند.
بر اساس گزارش رسیده به کلمه، امروز (۱۶ آذر) قرار بود طبق فراخوان مدیریت دانشگاه و بسیج، استادان و دانشجویان دانشگاه اصفهان در ساعت ۱۱ و پانزده دقیقه در مراسمی فرمایشی در صحن دانشگاه اجتماع برگزار کنند. اما تا یک ساعت پس از زمان مقرر هم هیچ کس در مکان تعیین شده حاضر نشد.
بر اساس این گزارش، پس از مشخص شدن بی‌اعتنایی دانشجویان به فراخوان مراسم فرمایشی روز دانشجو، انتظامات دانشگاه ناچار شد بعد از ساعت ۱۲ و به رغم تعطیل کلاسها، با بستن مسیر خروج دانشجویان، برای مدت چند دقیقه جمعیت محدودی را در صحن دانشگاه متوقف سازد تا شکست فراخوان مدیریت و بسیج دانشگاه را بپوشاند.
لازم به ذکر است که در سالهای اخیر در این دانشگاه، برای جلوگیری از حرکات خودجوش دانشجویی در روز ۱۶ آذر، مدیریت دانشگاه و نهادهایی که از بیرون دانشگاه هدایت می‌شوند، اقدام به چاپ پوستر و برگزاری مراسم غیر دانشجویی و دولتی می‌کنند.
مشاهده ادامه مطلب شکست مراسم فرمایشی روز دانشجو در دانشگاه اصفهان

استقبال دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه از صفار هرندی با شعار “مرگ بر دیکتاتور”


دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه با شعار «مرگ بر دیکتاتور» به حضور صفارهرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد در این دانشگاه اعتراض کردند.
به گزارش دانشجونیوز گرچه قرار بود امروز محمد حسین صفارهرندی در مناظره‌ای با محمدرضا خاتمی در دانشگاه شهیدعباسپور شرکت کند، اما وی برای سخنرانی در دانشگاه کرمانشاه حضور یافت.
صفارهرندی و هیات همراهش با شعارهایی همچون «مرگ بر دیکتاتور» در دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه غافلگیر شدند. پس از این شعارها جمع کثیری از دانشجویان شروع به دست زدن های متمادی در حمایت از شعار دهندگان نمودند که تا مدت طولانی ادامه داشت و مجری مراسم با در خواست های مکرر خود سعی در آرام نگهداشتن جو آمفی تئاتر نمود اما با بی توجهی دانشجویان همراه شد.
پس از این شعارها جمع کثیری از دانشجویان شروع به دست زدن های متمادی در حمایت از شعار دهندگان نمودند که تا مدت طولانی ادامه داشت و مجری مراسم با در خواست های مکرر خود سعی در آرام نگهداشتن جو آمفی تئاتر نمود اما با بی توجهی دانشجویان همراه شد.
لازم به ذکر است بسیج دانشگاه رازی، طی چند روز اخیر با ثبت نام از دانشجویان و صدور دعوت نامه برای آنچه که آنرا مراسم جشن ١۶ آذر می نامید، تمام تلاش خود را کرده بود تا صندلی ها اکثراً در اختیار افراد بسیج قرار بگیرد. این نهاد شبه نظامی به هیات همراه صفار هرندی اطمینان داده بود که حضور وی در دانشگاه رازی کرمانشاه هیچ گونه اعتراضی در برنخواهد داشت.
همچنین دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه با پخش اعلامیه و تراکت هایی خواهان آزادی مجید دری و دیگر دانشجویان دربند شدند که این اقدام با حمله، درگیری و رفتار زننده افرادی که خود را “ارزشی” می خواندند، مواجه شد.
در ادامه و به هنگامی که نوبت به سخنرانی صفار هرندی رسید، جمعی از دانشجویان سر دادن شعار از سالن خارج شدند و بسیجیان شروع به فرستادن صلوات نمودند.
صفار هرندی پس از خروج بسیاری از دانشجویان صحبت های بریده بریده ی خود را در جمع ماموران حراست و افراد باقی مانده اکثراً بسیجی، اینگونه آغاز کرد: “ما هم با دیکتاتوری مخالفیم و شعار مرگ بر دیکتاتور بسیار شعار پسندیده ای است و ما با دیکتاتورهایی که دانشمندان هسته ای ما را ترور می کنند مخالفیم ما به طور مفهومی با دیکتاتوری مخالفیم فقط بر سر مصداق ها با هم تفاوت داریم  و عده ای هم که هنوز در رابطه با شایعه تقلب در انتخابات سال گذشته مسئله دارند با گفتگو می توان آن را حل کرد و خروج از سالن راه حل نیست.”
گرچه صفارهرندی و هیات همراه و بسیج دانشگاه رازی کرمانشاه سعی کردند که نمایشی از گفتگو و تسامح را نشان دهند، اما در خارج از سالن و در هنگام خروج تعدادی از دانشجویان از درب های خروجی دانشگاه، دو تن از دانشجویانی که در مراسم شرکت کرده بودند توسط افراد لباس شخصی و با هماهنگی حراست دانشگاه  بازداشت شدند.
هنوز از وضعیت بازداشت و محل نگهداری این دانشجویان اطلاعی در دسترس نیست.
همچنین در چند روز اخیر اعلامیه های بسیاری در سطح دانشگاه رازی کرمانشاه مبنی بر برگزاری تجمع فراگیر دانشجویی در ساعت ١١.٣٠ دقیقه روز سه شنبه ١۶ آذر ماه در مقابل صحن اصلی دانشکده فنی پخش شده است.
مشاهده ادامه مطلب استقبال دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه از صفار هرندی با شعار “مرگ بر دیکتاتور”

اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز به برنامه نمایشی مسئولین دانشگاه


سبز آنلاین: پانزدهم آذر ۱۳۸۹، صحن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی سهند تبریز شاهد فریاد و اعتراض علیه سخنان حجت الاسلام والمسلمین نقدی، ریاست دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی، بود.
به گزارش دانشجو نیوز، این جلسه با سخنرانی آقای نقدی شروع شد وایشان با شروع بحث از رنسانس سعی در به حاشیه راندن موضوع اصلی جلسه داشتند که این مسئله اعتراض جدی دانشجویان را به همراه داشت. در حالی که اکثر دانشجویان خواستار پرسش و پاسخ به صورت شفاهی بودند مسئولان برگزاری از پذیرش این امر امتناع کردند (شایان ذکر است که عنوان برنامه سخنرانی و پرسش و پاسخ اعلام شده بود) و در ادامه آقای نقدی در پاسخ به اعتراض یکی از دانشجویان که چرا مانع پرسش و پاسخ شفاهی می شوید؟ آیا از این کار ترسی دارید؟ ایشان صریحا پاسخ دادند: “بله من آدم ترسویی هستم”. در این بین بسیجیان و سایر وابستگان به اریکه قدرت سعی در کارشکنی و ایجاد درگیری و خشونت داشتند که با هوشیاری دانشجویان سبز موفق به انجام این کار نشدند. در حین مراسم دانشجویان پلاکارد هایی با مضامین “ستاره در پرونده = سهام عدالت دانشجو” و “روز دانشجو متعلق به کسانی است که خونشان ریخته شده، نه آنان که خونی را ریخته اند” و”دانشگاه زنده است” و … در دست داشتند.
پس از ندادن تریبون دانشجویان به منزله اعتراض به روند مراسم و توهین به دانشجویان در روز دانشجو با خواندن سرود “یار دبستانی” و “دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد” جلسه فرمایشی دانشگاه را ترک کردند و در محوطه ی دانشگاه تجمع سبز خود را شکل دادند.
در ضمن پیام میر حسین موسوی به مناسبت آذرماه و بیانیه جمعی از فعالین سیاسی دانشگاه صنعتی سهند تبریز در بین دانشجویان پخش شد.
مشاهده ادامه مطلب اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز به برنامه نمایشی مسئولین دانشگاه

دانشگاههای آذربایجان روز سبزی را پشت سر گذاشت



نهضت سبز آزادی : دانشگاههای آذربایجان 16 آذر امسال نیز همانند سالهای گذشته غیور و آگاهانه در صحنه وارد شدند.
بنا به گزارشات رسیده به نسا ، دانشجویان سبز و سبز اندیش دانشگاههای سراسری تبریز ، علوم پزشکی تبریز ، صنعتی سهند تبریز ،و آزاد تبریز در صف مقدم دانشگاههای آذربایجان در اقدامی مسالمت آمیز از 9 صبح در دانشگاه حاضر شده و به تحصن آرام در محوطه دانشگاههای خود نمودند.
این اقدام که در ابتدا عادی جلوه می نمود با گستردگی در مقابل دانشکده های مختلف موجب هراس حراست دانشگاهها شده و سعی بر متفرق نمودن دانشجویان و راهنمایی آنها بر سر کلاسها نمودند که با هوشیاری و تدبیر دانشجویان از ایجاد درگیری به جز مواردی از درگیری های لفظی ممانعت به عمل آمده و دانشجویان تا ساعت 14 به این اقدام ادامه دادند.
در دیگر دانشگاهها نیز از جمله دانشگاه آزاد شبستر ، دانشگاه آزاد خوی ، دانشگاه سراسری ارومیه و دانشگاه صنعتی ارومیه نیز اقدامات مشابهی گزارش شده و نهضت سبز آزادی در حال جمع آوری اخبار از دیگر دانشگاهها نیز می باشد.
شایان ذکر است دانشجویان دانشگاههای صنعتی سهند تبریز و سراسری تبریز دیروز15 آذر نیز به یاد روز های پر تلاطم دانشجو و هماهنگ با دیگر دانشگاههای کشور اقدامات اعتراضی وسیعی انجام داده بودند که خوشبختانه بدون درگیری به اتمام رسیده است.
اخبار تکمیلی از مراسمات دانشگاههای سراسر کشور در ساعات آینده منتشر خواهد شد.
مشاهده ادامه مطلب دانشگاههای آذربایجان روز سبزی را پشت سر گذاشت

هیچ نظری موجود نیست: