جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۸۹ دی ۴, شنبه

تایمز: جمهوری اسلامی رهبران القاعده در ایران را آزاد کرد

تایمز: جمهوری اسلامی رهبران القاعده در ایران را آزاد کرد

روزنامه انگلیسی تایمز امروز(جمعه) مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران تعدادی از رهبران سازمان تروریستی القاعده را آزاد کرده است. بر اساس این روزنامه، رهبران القاعده که در ایران بازداشت بودند، به منظورسازمان دهی مجدد فعالیت های القاعده در نوار مرزی بین افغانستان و پاکستان آزاد شده اند.
روزنامه انگلیسی تایمز امروز(جمعه) فاش ساخت که جمهوری اسلامی ایران تعدادی از رهبران سازمان تروریستی القاعده را آزاد کرد. بر اساس این روزنامه رهبران القاعده – که در ایران بازداشت بودند، به منظورسازمان دهی مجدد فعالیت های القاعده در نوار مرزی بین افغانستان و پاکستان آزاد شده اند.
روزنامه انگلیسی تایمز از قول یک مقام بلند پایه سرویس های اطلاعاتی پاکستان – که نامش را فاش نساخته، نوشته است که مقامات مسئول جمهوری اسلامی ، خصوصاً سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با کمک های پنهانی خود سازمان القاعده را برای عملیات تروریستی علیه نیروهای ناتو در افغانستان یاری میدهند.
بر اساس اطلاعات روزنامه تایمز، در میان رهبران القاعده که بوسیله جمهوری اسلامی ایران آزاد شده اند نامهای زیر به چشم میخورد:
- “سیف العادل” مصری که بوسیله اف بی آی به لحاظ بمب گذاری در سفارتخانه ای آمریکا در سال ۱۹۸۸ درشرق آفریقا مورد تعقیب است. بر اساس اطلاعات مقام مسئول سرویس های اطلاعاتی پاکستان، “سیف العادل” اخیراً بعنوان رئیس عملیاتی القاعده در افغانستان و پاکستان بر گزیده شده است.
- “سلیمان ابو غیث” اهل کویت و سخنگوی القاعده به هنگام عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر۲۰۰۱ در نیویورک آمریکا.
- “ابو خیر المصری” از نزدیکان “ایمان لظواهری” شماره دو سازمان القاعده.
بر اساس منابع یاد شده، همچنین سه تن از افراد خانواده “اسامه بن لادن” رهبر سازمان القاعده در بین آزاد شدگان هستند.
یاد آور میشویم که پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بسیاری از رهبران و اعضای سازمان تروریستی القاعده به ایران پناهنده شدند که بر خی از آنان در بازداشت بسر میبردند.
در همین رابطه، “عمر”، پسر “اسامه بن لادن” در ژوئیه گذشته اعلام کرده بود که بیست تن از افراد خانواده اسامه بن لادن در ایران بسر میبرند.
از سوی دیگر یک روزنامه کویتی در ماه نوامبر گذشته فاش ساخته بود که چندین تن از رهبران القاعده ایران را به مقصد یمن ترک کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: