جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۹۰ اسفند ۱۵, دوشنبه

آرای خوانده شده تهرانی ها به روایت وزارت کشور

آرای خوانده شده تهرانی ها به روایت وزارت کشور

چکیده :مشارکت شهرهای بزرگ در انتخابات همیشه برای حکومت مساله ساز بوده است، اما اینک در حالی که هیچ آمار مستندی در اختیار افکار عمومی نیست، دست اندرکاران انتخابات بازی با ارقام را شروع کرده و با ارائه ارقام دستکاری شده، نمایندگان مورد نظر را به بهارستان می فرستند....

در حالی که بر اساس مشاهدات میدانی حضور مردم در انتخابات تهران بسیار اندک بوده است، وزارت کشور خبر از شمارش بیش از دو میلیون رای در تهران داد.
مشارکت شهرهای بزرگ در انتخابات همیشه برای حکومت مساله ساز بوده است، اما اینک در حالی که هیچ آمار مستندی در اختیار افکار عمومی نیست، دست اندرکاران انتخابات بازی با ارقام را شروع کرده و با ارائه ارقام دستکاری شده، نمایندگان مورد نظر را به بهارستان می فرستند.
نتیجه نظرسنجی که از سوی یکی از مراکز پژوهشی وابسته به شهرداری انجام شد، میزان مشارکت تهرانی ها ده درصد تخمین زده شده بود.
در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی میزان مشارکت تهرانی ها ۳۰٫۲۲ درصد اعلام شده بود و در بالاترین میزان مشارکت تهرانی ها در دوره پنجم بود که ۵۵٫۷۴ درصد واجدین شرایط در انتخابات بود.
آخرین اخبار از نتایج شمارش آرا در حوزه انتخابی تهران حاکی از این است شمارش آرا در تعداد سه هزارو ۸۱۱ شعبه به پایان رسیده است و از مجموع دو میلیون و ۲۰۵ هزار و ۱۵۲ رای ماخوذه تعداد یک میلیون و ۹۹۹ هزار و ۴۷۴ رای صحیح است.
این در حالی است که در انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، در حوزه انتخابیه تهران،ری،اسلامشهر و شمیرانات،یک میلیون و ۹۰۹ هزار و ۵۶۲ رای در ۳۹۰۴صندوق اخذ شده بود.
غلامعلی حداد عادل در انتخابات دوره هشتم از میان بیش از یک میلیون رای، توانست ۸۴۴هزار و ۲۳۰ رای معادل ۴۹/۴۸ درصد را به خود اختصاص داده بود.
بر اساس آخرین اطلاعیه وزارت کشور، پنج کاندیدا حائز اکثریت یک چهارم آرا شده‌اند و تا کنون ۲۵ کرسی از کرسی‌های مجلس در حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات به مرحله دوم رسیده‌اند.
نتایج آرا شمارش شده تا ساعت هشت شب روز یکشنبه در حوزه انتخابیه تهران بدین شرح است:
۱- غلامعلی حداد عادل با کسب یک میلیون و ۹۶ هزار و ۷۴۴ رای
۲- سید علیرضا مرندی با کسب ۶۹۲ هزار و ۶۱۷ رای
۳- سید محمد حسن ابوترابی فرد با کسب ۶۷۷ هزار و ۷۲۰ رای
۴- مرتضی آقا تهرانی با کسب ۶۷۶ هزار و ۱۴۲ رای
۵- سید مسعود میر کاظمی با کسب ۵۷۴ هزار و ۴۹ رای

هیچ نظری موجود نیست: