جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۸۹ آبان ۲, یکشنبه

دیدار زهرا رهنورد با خانواده مجید دری دانشجوی دربند + عکس

کلمه: زهرا رهنورد، نویسنده و استاد دانشگاه تهران با خانواده مجید دری دانشجوی محروم از تحصیل دیدار کرد. مجید دری چند روز قبل به زندان بهبهان تبعید شد تا در این زندان دوران محکومیت شش ساله اش را بگذراند.
مجید دری دانشجوی ستاره دار و از فعالان دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی بود. وی به اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت ملی به شش سال حبس در تبعید محکوم شده است. او ابتدا در زندان اوین زندانی بود اما پس از گذشت یک سال از حبسش به زندان بهبهان تبعید شد.
در دیدار زهرا رهنورد با خانواده این دانشجوی دربند جمعی از زنان اصلاح طلب نیز او را همراهی کردند. خانواده مجید دری پیش از این بارها از مسئولان قضایی به خصوص دادستان تهران درخواست کرده بودند که از تبعید این فعال دانشجویی به زندان استان خوزستان جلوگیری کنند .اما اکنون با این تبعید خانواده مجید مجبورند بیش از ۱۵ ساعت راه را برای ملاقات با فرزندشان طی کنند.
مادر مجید دری در این دیدار گفت: اتهام وابستگی به منافقین که بارها توسط مجید و همه ما رد شده، تنها بهانه برای دادن حکمی سنگین محاربه به او قرار گرفته است و اکنون پسرم در زندان بهبهان در شرایطی بسیار نامناسب به سر می برد.
زهرا رهنورد هم در این دیدار با اشاره به اینکه این اتهامات واهی تنها بهانه ای برای صدور احکام سنگین و ناعادلانه است ادامه داد :دانشجوی ستاره دار ، ستاره درخشانی فرا روی جنبش دانشجویی ایران و پیشوایی برای جنبش سبز است .بدانید که ظلم پایدار و همیشگی نیست و روزی شاهد آزادی همه زندانیان سیاسی و تحقق آرمانهای آزادی خواهانه و دموکراتیک مان خواهیم بود .
مجید دری، ٢۵ مهرماه امسال، از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان بهبهان در استان خوزستان منتقل شد تا شش سال محکومیت خود را بگذراند.این دانشجوی دربند، در سال ۸۶ و در اعتراض به سوء مدیریت و فضای امنیتی دانشگاه علامه، ابتدا چند ترم از تحصیل تعلیق و سپس به طور کلی از ادامه تحصیل محروم شد. وی در سال ۸۷ و با همراهی سایر دانشجویان محروم از تحصیل که به دانشجویان ستاره‌دار معروف شده‌اند، «شورای دفاع از حق تحصیل» را تشکیل دادند. در جریان مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری و پس از آنکه رئیس‌جمهوری وقت، محمود احمدی‌نژاد، وجود دانشجویان ستاره‌دار را انکار کرد و گفت که چنین دانشجویانی وجود خارجی ندارند، مجید دری نیز به همراه سایر اعضای این شورا در تجمع‌های اعتراض‌آمیزی که به منظور آگاهی افکار عمومی برگزار شد، شرکت کرد تا نشان دهد که این دانشجویان وجود خارجی دارند؛ دانشجویانی که بی‌دلیل از حق تحصیل محروم شده‌اند. دادگاه بدوی رسیدگی به اتهامات وی، در حالی در سوم آذر ماه سال ۸۸ برگزار شد که این دانشجو با اتهام‌هایی از جمله “محاربه”، “اقدام علیه امنیت ملی” و “بر هم زدن نظم عمومی” به یازده سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به شش سال حبس کاهش پیدا کرد، اما حکم تبعید وی همچنان در حکم باقی ماند. وی هم اکنون در شرایط بسیار نامناسب در زندان بهبهان به سر می برد .
  • رضا
    وَ امْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطبِ
    فى جِیدِهَا حَبْلٌ مِّن مَّسدِ
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ ۱۱:۵۶ ق.ظ   پاسخ دادن
    • اهل سنت سبز سبز
      درود بر رئیس جمهور موسوی و سبز بانو دکتر رهنورد
      الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا تتنزل الملائکه الا تخافوا و لا تحزنوا و ابشرو بالجنت التی کنتم توعدون
      الله اکبر
      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ ۱۲:۵۸ ب.ظ   پاسخ دادن
  • yek madare virosye sabz
    dorod bar ensanhaye azadeh
    salam bar madare majid va mifahmam ke alan che hesy darad
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ ۱:۱۴ ب.ظ   پاسخ دادن
  • سوشیانت
    الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم.
    الهم فک کل اسیر……………………….
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ ۱:۱۵ ب.ظ   پاسخ دادن
  • ناشناس
    زنده باد جنبش سبز ایران

هیچ نظری موجود نیست: