جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۸۹ آبان ۱۰, دوشنبه

دیدار زهرا رهنورد با خانواده شهید محرم چگینی+ گزارش تصویریاشتراک

دیدار زهرا رهنورد با خانواده شهید محرم چگینی+ گزارش تصویریاشتراک

چکیده : زهرا رهنورد در این دیدار گفت: «تحمل این شرایط بسیار دشوار است . همه این شهدا بی گناه بوده و به ناحق به شهادت رسیده اند و خداوند حق این جوانان را خواهد گرفت . این جوانان پاک تنها برای احقاق حقوق خود آن هم به صورت مسالمت آمیز و به دور از خشونت اعتراض کردند و مسلما خون بیگناه آنان هیچگاه پایمال نمی شود.»

کلمه: خانواده شهید محرم چگینی از شهدای جنبش سبز چند روز پیش پذیرای زهرا رهنورد، نویسنده و استاد دانشگاه و جمعی از زنان اصلاح طلب بودند.
به گزارش خبرنگار کلمه زهرا رهنورد و همراهان او در این دیدار به خانواده شهید چگینی گفتند هرگز یاد و خاطره شهدای جنبش سبز از جمله محرم چگینی را از یاد نخواهند برد و همیشه به آنها خواهند اندیشید.  شهید محرم چگینی ۲۵ خرداد ماه سال گذشته و در تظاهرات میلیونی مردم از میدان امام حسین به میدان آزادی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان سپرد.
وی از کسانی است که در مقابل پایگاه بسیج میدان آزادى در حالی که تنها به سمت پشت بام پایگاه بسیج نگاه می کرده با ضرب گلوله به شهادت رسید. فیلم تیر خوردن، به زمین افتادن و بلند کردن پیکراین شهید از زمین توسط دوربین های شاهدان به ثبت رسیده است. اما با این همه پیکر این شهید بی گناه یک هفته بعد در جاده شهریار پیدا می شود.
در آن زمان خانواده محرم نگران و بی خبر از هر جا با تماسی تلفنی روبه رو می شوند که به آنها خبر می دهد جنازه محرم در جاده شهریار پیدا شده و خانواده باید جنازه را شناسایی کنند .آنها هنوز این سوال را هر روز از خود می پرسند. چرا پیکر بی گناه عزیزشان بعد از اصابت گلوله در میدان آزادی یک هفته بعد در جاده ای دور افتاده در شهریار پیدا شده است ؟ چه کسانی مسول این جنایت هستند ؟
خانواده چگینی می گویند: تا آخرین لحظه زندگی شان شکایت شان را پی گیری می کنند و می خواهند بدانند قاتل محرم کیست و چرا باید جنازه او در خیابان های فاز چهار اندیشه و دور از تهران پیدا شود . پیکر این شهید جنبش سبز در قطعه ۲۵۶ بهشت زهرا به خاک سپرده شد ه است.
زهرا رهنورد در این دیدار با توجه به شهادت مظلومانه این شهید راه آزادی روبه خانواده اش گفت : «مطمئن باشید راه آزادی   ادامه خواهد داشت و به زودی به مقصد خواهیم رسید و خون شهدا و آرمان های آنان نیز نورافکنی برای این راه است »
وی با اشاره به غم از دست دادن فرزند و سختی مصائب آن برای خانواده و به خصوص مادر و همسر جوان او تاکید کرد: «تحمل این شرایط بسیار دشوار است . همه این شهدا بی گناه بوده و به ناحق به شهادت رسیده اند و خداوند حق این جوانان را خواهد گرفت . این جوانان پاک تنها برای احقاق حقوق خود آن هم به صورت مسالمت آمیز و به دور از خشونت اعتراض کردند و مسلما خون بیگناه آنان هیچگاه پایمال نمی شود . »





  • روحش شاد و یادش گرامی
    واقعا در اخرت مسولان جواب این پدر و مادر رنجدیده و همسر دلشکسته رو چی میدن ؟ ایا مسولان به اخرت اعتقادی دارن ؟
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۸/۱۱ ۳:۳۵ ق.ظ   پاسخ دادن
  • سامان
    روحش شاد …
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۸/۱۱ ۶:۰۹ ق.ظ   پاسخ دادن
  • سامان
    روحش شاد…
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۸/۱۱ ۶:۱۸ ق.ظ   پاسخ دادن
  • ایرانی
    درود بر بانوی سبز زهرا رهنورد و خانواده بزرگوار این شهید عزیز، امیدورام به زودی خون این شهیدان به ثمر بنشیند و کشورمان از دست حاکمان نالایق آزاد گردد.
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۸/۱۱ ۷:۲۲ ق.ظ   پاسخ دادن
  • سرباز میرحسینم
    درود به مادر عزیزم زهرا رهنورد که زینب وار ، صبور و مقاوم ایستاده است .
    سبز بمان که سبز ایستاده ایم …

هیچ نظری موجود نیست: