جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۸۹ آذر ۵, جمعه

رهبر جمهوری اسلامی:در فتنه ٨٨ بعضی‌ها برای دست‌یافتن به قدرت،حاضرندبه مصلحت کشورلگدبزنند

 
امروزبسیج همه کاره است خود را برای درگیری‌ها و چالش های آینده آماده کنید
رهبر جمهوری اسلامی با بیان اینکه “بسیج یک حقیقت عظیم و غیرقابل انکار و بی‌نظیر است که هم هنر نظامی دارد و هم در جبهه های دیگر حضور فعال دارد و امروز همه کاره است”، خطاب به نظامیان بسیجی اعلام کرد “بسیجیان باید خود را برای درگیری‌ها و چالش های آینده آماده کنند.”
وی همچنین اظهار عقیده کرد “در فتنه ٨٨ بعضی‌ها واقعیات جلوی چشم را نتوانستند ببینند و نتوانستند تشخیص دهند. در فتنه طراحی شده و پیچیده سال ٨٨ ، حقایقی جلوی چشم مردم بود، یک عده‌ای نگذاشتند این حقایق را ببینند، بفهمند، ندیدند، نفهمیدند. فتنه‌گرانی پیدا می‌شوند که برای جاه‌طلبی خودشان، برای دست‌یافتن به قدرت، برای رسیدن به اهدافی که به صورت آرزو در وجود خودشان متراکم و انباشته کردند حاضر می‌شوند به مصلحت کشور و حقانیت یک راه پشت کنند و لگد بزنند…”
رهبر جمهوری اسلامی همچنین ضمن حمله به حکومتهای عرفی و جدایی دین از حکومت، اظهار عقیده کرد “اسلام فقط نصیحت کردن، موعظه کردن و دعوت کردن به زبان نیست، بلکه می‌خواهد احکام الهی در جامعه تحقق پیدا کند و این جز با ایجاد قدرت الهی امکان پذیر نیست.”
به گزارش فارس، آیت ا لله خامنه ای روز پنجشنبه چهارم آذر ماه ٨٩، طی سخنانی در گردهمایی موسوم به “تجمع ۱۱٠ هزار نفری بسیجیان اردوی فدائیان ولایت”، گفت: “سکولارترین حکومت دنیا هم علیرغم‌ آن چه که ادعا می‌کنند چه بدانند، چه ندانند دنیا و آخرت مردم را در دست گرفته‌اند. این دستگاه‌های عظیم فرهنگی که امروز نسل جوان بشر را در چهار گوشه دنیا به سمت بداخلاقی و فساد و تباهی حرکت می‌دهند و سوق می‌دهند. ”
رهبر جمهوری اسلامی با حمله به جوامع غربی، اظهار عقیده کرد: “دستگاه‌های قدرت هم که به خاطر منافع خودشان، به خاطر حاکمیت‌های ظالمانه خودشان، به خاطر رسیدن به اهداف گوناگون سیاسی خودشان مردم را می‌کشانند و دنیای مردم هم دست‌ آن‌هاست و آخرت مردم نیز دست‌آنهاست، جسم و جان مردم در اختیار آن‌هاست، این که ادعا بشود در مسیحیت، کلیسا به آخرت می‌پردازد، حکومت به دنیا می‌پردازد، این یک مغالطه است. آن‌جایی که قدرت دست انسان‌های بیگانه از دین و اخلاق باشد کلیسا هم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. معنویت هم در پنجه اقتدار آن‌ها خرد می‌شود و از بین می‌رود.جسم و جان انسان‌ها زیر تاثیر عوامل قدرت آن‌ها است. این مسئله همیشه بشر است. ”
حمله به سکولاریسم و حمایت از حکومت دینی
آیت الله خامنه ای ادامه داد “یک جامعه یا زیر سرپرستی امام عادل است که من الله است،‌ هادی به خیرات است، هادی به حق است یا در اختیار انسان‌هایی است که از حق بیگانه‌اند، با حق ناآشنایند و در موارد بسیاری با حق عناد می‌ورزند، چون حق با منافع مادی آن‌‌ها سرسازش ندارد، باهم عناد می‌ورزندیکی از این دو حال است؛از این دو حال خارج نیست. اسلام با تشکیل حکومت درمدینه و تشکیل جامعه مدنی نبوی نشان داد و ثابت کرد که اسلام فقط نصیحت کردن، موعظه کردن و دعوت کردن به زبان نیست. اسلام می‌خواهد حقایق احکام الهی در جامعه تحقق پیدا کند و این جز با ایجاد قدرت الهی امکان پذیر نیست. بعد هم در پایان عمر مبارک پیغمبر اکرم به دستور الهی به الهام الهی نفر بعد خود را معین کرد.البته مسیر تاریخ اسلام به مسیر دیگری رفت آن‌چه که پیغمبر می‌خواست، آن‌چه که اسلام می‌خواست این بود؛ این یک طرحی شد و در تاریخ ماند. ”
خطر حکومت های جوامع مدرن
آیت الله خامنه‌ای افزود: مسئله غدیر فقط مسئله شیعه نیست، مسئله مسلمانان بلکه مسئله همه انسان‌هاست، آن‌هایی که بیاندیشند می‌دانند که این خط روشن خطی است که متعلق به همه انسان‌هاست . جز این راهی وجود ندارد. اگر قدرت در اجتماع انسانی و اجتماعات انسانی دست شیطان‌صفتان باشد دنیا به همان راهی می‌رود که شما امروز مظاهر آن را در دنیای مدرن مشاهده می‌کنید. هرچه دنیا مدرن‌تر بشود، خطر آن‌گونه حکومت‌ها بیشتر می‌شود. البته هرچه دنیا از لحاظ علم و معرفت پیش‌تر برود، امکان و احتمال بروز خط هدایت بیشتر می‌شود. این‌جور نیست که ما با پیشرفت علم احساس کنیم که خط هدایت عقب افتاد،‌ نه جلو می‌رود.
بسیج یک حقیقت آشکار است
رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بسیج گفت “امروز بسیج در کشور ما یک حقیقت عظیم و غیرقابل انکار و بی‌نظیری است. درست است که تبلیغات دشمنان و به تبع آن‌ها منادیان طرفدار آن‌ها در داخل کشور بسیج را سعی می‌کنند کوچک کنند، تحقیر کنند یا اهانتی به بسیج بکنند؛ به خود کلام خدا هم اهانت کردند. به خود پیامبر هم اهانت کردند، چیزی که در باطن دارای عظمت و درخشندگی است با اهانت اهانت‌کنندگان و تهمت‌ تهمت زنندگان نه کوچک می‌شود و نه از درخشندگی آن کاسته می‌شود. بسیج امروز در کشور ما یک حقیقت عظیم و درخشنده است و نمونه‌ای دیگر هم ندارد… بسیج یک مجموعه منتظم سازمان‌یافته دارای هدف است…”
میثاق نامه؛ بسیج همه کاره است
رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به میثاق نامۀ بسیجیان در حمایت از رهبری، گفت “این را باید قدر بدانیم. اول خود بسیجی باید قدر بداند. همان‌طور که الان شنیدید در این میثاق‌نامه این جوانان عزیز از زبان بسیجیان به زبان آوردند خدا را حمد کردند و سپاس گذاشتند برای این‌که در بسیج عضو هستند… امروز بسیج دارای یک جهت و یک بعد و متوجه یک منظور نیست. بسیج با این‌که هنر نظامی دارد و در میدان نبرد در خطوط مقدم هرجا که لازم بوده است قرار گرفته و سخت‌ترین به عهده گرفته و انجام داده است، همه کاره است. یعنی همه میدان‌ها بسیج وقتی حضور داشته باشد، پیش‌رو است، پیشتاز است…”
در فتنه سال گذشته بعضی‌ها واقعیات جلوی چشم را نتوانستند ببینند
ایت الله خامنه ای افزود “دیدید که در فتنه سال گذشته بعضی‌ها واقعیات جلوی چشم را نتوانستند ببینند، نتوانستند تشخیص دهند، در فتنه طراحی شده پیچیده سال ٨٨ حقایقی جلوی چشم مردم بود، یک عده‌ای نگذاشتند این حقایق را ببینند، بفهمند، ندیدند ، نفهمیدند. وقتی در یک کشور فتنه‌گرانی پیدا می‌شوند که برای جاه‌طلبی خودشان، برای دست‌یافتن به قدرت ، برای رسیدن به اهدافی که به صورت آرزو در وجود خودشان متراکم و انباشته کردند حاضر می‌شوند به مصلحت یک کشور و حقانیت یک راه پشت کنند و لگد بزنند. کاری می‌کنند که سردمداران غربی و دشمنان درجه یک ملت ایران به هیجان می‌آیند و سرشوق می‌آیند. از آن‌ها حمایت می‌کنند. خب این حقیقت روشنی است. ”
رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: این چیزی نیست که وقتی نور هست، انسان آن را نبیند اما بعضی‌ها ندیدند، بعضی نمی‌بینند، بعضی درک نمی‌کنند، بعضی به خاطر ظلمت دل حتی درک هم می‌کنند اما حاضر نیستند به این فهم ترتیب اثر بدهند این‌ها همه عوارض هوای نفس است. این ها همه نتیجه امر و نهی همان فرعون درونی ما است. همان فیل مست هواست. هوا و هوس است.
آماده باش به بسیجیان
آیت الله خامنه‌ای خطاب به بسیجیان گفت “باید سعی کنید بسیجی بمانید چرا که ایستادگی در این راه مهم است و بسیجی ماندن منوط به این است که دائم خود را مراقبت کنید تا از این مسیر خارج نشوید. .. امروز جمعیت عظیمی از ملت‌های دنیا چشم به ایران دوخته‌اند چراکه مردم ما پیشرو ایجاد تغییر در جهان شدند و مردم دنیا امروز این حقیقت را فهمیده‌اند.
وی در پایان با بیان اینکه “باید بسیجیان خود را برای درگیری‌ها و چالش های آینده آماده کنند”، تاکید کرد: “برای حفظ این آمادگی باید بصیرت، اخلاص و روحیه بسیجی بودن را به روز نگه دارید چرا که این رمز پیروزی است.”
 

هیچ نظری موجود نیست: