جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۹۱ بهمن ۷, شنبه

آریا آرام نژاد با تکمیل دوران حبس آزاد شد

چکیده :آریا آرام نژاد که اخیرا به سه ماه حبس تعزیری محکوم شده بود،صبح امروز در حالی با زندان متی کلای بابل وداع کرد که طی سه سال گذشته بارها به زندان احضار شده بود و اینک بدون اینکه پرونده ای برایش گشوده باشد بدون وثیقه زندان را ترک کرد تا زندگی هنری خود را از سر بگیرد. ...

آریا آرام نژاد هنرمند جوان کشورمان صبح امروز پس  از آنکه ماه گذشته  برای سومین بار طی سه سال گذشته به زندان متی کلای بابل رفته بود، با تکمیل دوران حبس خود آزاد شد.
به گزارش کلمه، آریا آرام نژاد که اخیرا به سه ماه حبس تعزیری محکوم شده بود،صبح امروز در حالی  با زندان متی کلای بابل وداع کرد که طی سه سال گذشته بارها به زندان احضار شده بود و اینک بدون اینکه پرونده ای برایش گشوده باشد بدون هیچگونه وثیقه ای  زندان را ترک کرد، به خانه رفت  تا زندگی هنری خود را از سر بگیرد.
وی ماه گذشته پیش از عزیمت به زندان  آخرین سروده خود به نام قاصدکرا تقدیم کودکان کار کرده بود.
سال گذشته این هنرمند جوان در یک اقدام بی سابقه بار دیگر به جرم ارائه آثار هنری و با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
هر چند او به حکم خود اعتراض کرد، اما  قاضی میری این حکم را به سه ماه تقلیل داد و در متن حکم این هنرمند سبز آمده است که من اقدام تبلیغی علیه گروه “مخالف” نظام! گویی تعجیل در تایپ این حکم موجب شده که چنین اشتباهی در متن حکم بوجود آید.
سال گذشته در زمان برگزاری دادگاه اول آرام نژاد بارها به او توصیه شده بود که از گرفتن وکیل خودداری کند اما در حالی که این هنرمند جوان بعد از گذراندن دوره محکومیت خود آزاد شده است بار دیگر در نبود وکیل مدافع به جرم ارائه آثار هنری به زندان محکوم شد.
پیش از این بارها مسئولان قضایی شهرستان با ابراز تاسف از وضعیت بوجود آمده گفته بودند که جای هنرمند زندان نیست و اینک بار دیگر برای آریا آرام نژاد حکم زندان تعزیری صادر شده است.
آهنگهای صد سال دیگه، دلتنگی ، برای لمس آزادی و ترانه تلخ از جمله موارد اتهامی جدید این هنرمند جوان بود. همچنین دیدار با سید محمد خاتمی و مادر سهراب اعرابی هم از موارد اتهامی آریا آرام نژاد بود که منجر به به نه ماه حبس تعزیری برای این جوان هنرمند شده بود.
آریا آرام نژاد، هنرمند جوان و آهنگ‌ساز نام‌آشنای هوادار جنبش سبز است که پس از عاشورای ۱۳۸۸ ترانه‌ای با عنوان «علی برخیز» منتشر کرد. او چندی بعد، در پی استقبال قابل توجه از این اثرش در فضای مجازی، در ۲۶ بهمن ماه ۱۳۸۸ توسط اداره اطلاعات بابل به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شد. او پس از گذراندن ۳۵ روز انفرادی و زندان که تمام این مدت را در بند انفرادی زندانهای متی‌کلا شهرستان بابل و بازداشتگاه اداره اطلاعات شهرستان ساری سپری کرده بود، به قید وثیقه آزاد و سپس در دادگاه انقلاب شهرستان بابل به نه ماه حبس تعزیری محکوم شد.
آبان ماه سال گذشته نیز وی بار دیگر بازداشت و به زندان بابل منتقل شد که بعد از تعطیلات نوروزی در حالی که قرار بود بار دیگر عازم زندان شود، حکم آزادیش صادر شد.


آریا آرام نژاد در برابر زندان متی کلای بابل

هیچ نظری موجود نیست: