جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۸۹ دی ۱۳, دوشنبه

روایت ده روز تهمت و ناسزا علیه آخرین نخست وزیر



کلمه- سارا پردیس: مراسم سالگرد تجمع دولتی نهم دی ماه که متولیان امور آن را برگزار کردند، در حالی انجام شد که آن‌ها تمام سعی خود را به کار بستند تا در این روز اعلام کنند که پایان جنبش سبز را جشن می‌گیرند. اما این همه ماجرا نبود و آن‌ها در این روزو روزهای قبل از آن با موجی از شعار و توهین در قالب سخنرانی، مصاحبه، یادداشت و… علیه هوادارن جنبش سبز و همچنین میر حسین موسوی، کروبی و خاتمی به میدان آمدند. تا جایی که صدا و سیما در بخش‌های مختلف خبری خود شعار مرگ برخاتمی موسوی و کروبی و همچنین طلب «اعدام» برای مسوولان سابق این کشور را به وضوح پخش کرد.
سخنرانان در همه ده روز گذشته با لحنی عصبی حتی به نفرین و ناله رهبران جنبش سبز پرداختند. اما این پایان تبلیغات علیه منتقدان دولت نبود و هواداران دولت حتی به جای خدا و ائمه معصوم نیز نشستند و عنوان کردند که موسوی و خاتمی و کروبی توسط خدا هم بخشوده نخواهند شد. آن‌ها در مقام داوری تا جایی پیش رفتند که مدعی شدند میر حسین موسوی نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس روز قیامت و اسلام را باور ندارد. تنها برای شناخت بهتر ادبیات دولتمردان امروزمان و نگاه قالب بر این گفتمان ومقایسه آن با ادبیات همراهان و رهبران جنبش سبز نگاهی گذرا خواهیم داشت بر آنچه در این ده روز گذشت و از هزینه بیت المال از صدا و سیمای جمهوری اسلامی و تریبون‌های دولتی پخش شد.
وقتی سخنرانی تبدیل به فحاشی می‌شود
طایب، دولتی ای که لباس پیغمبر را پوشیده است در سخنرانی روز نهم دی ماه در مهدیه تهران بار‌ها از میر حسین موسوی نام برد و او را با عنوان موسوی و میر حسین بار‌ها مورد حمله قرار داد. او گفت: «رفتار موسوی طبق دستورالعمل بیگانه بود و در طول تبلیغات تلویزیونی نیز طوری در مورد رقیبش سیاه‌نمایی کرد که گویی ایران در لب پرتگاه قرار دارد.»
او همچنین در سخنرانی‌اش همه مردم ایران را که به کسی غیر از احمدی‌نژاد رای داده بودند نادان نامید و گفت همه آنهایی که به کسی غیر از احمدی‌نژاد رای داده بودند دچار اشتباه شده‌اند و فکر می‌کردند آقایی که یاحسین می‌گوید راست می‌گوید اما در روز ۹ دی مردم فهمیده بودند این آقا دروغ می‌گوید و با یارانش برای براندازی آمده‌اند.
او همچنین در ادامه سخنانش گفت: «قصد ندارد درباره موسوی حرف بزند چون او عددی نیست.» این در حالی بود که او تا پایان صحبت‌هایش بار‌ها و بار‌ها گفت: «میر حسین موسوی»
او همچنین کروبی و خاتمی را پازل چین برای براندازی نظام خواند. او همچنین در پایان سخنانش به نفرین و ناله روی آورد و در حالی که به شدت عصبی بود رو به موسوی، کروبی و خاتمی گفت: «این خواب شما را فقط مرگ حل می‌کند.»
‎صمد‌زاده یکی از شهروندان تهرانی که این سخنرانی را گوش کرده می‌گوید: «با شنیدن سخنان طایب و لحن گفتارش بیشتر به حقانیت جنبش سبز ایمان آوردم. من در تمام طول سخنرانی او به آرامش و ادبیات دلپذیر آقای موسوی و خاتمی فکر می‌کردم. آقای موسوی حتی یک بار در آن مناظره‌های جنجالی هم این گونه سخن نگفت این گونه پرده دری و فحش دادن در روز روشن به مردم در صدا و سیما واقعا برایم عجیب بود و بیشتر به من نشان داد که جنبش سبز همچنان زنده و پاینده است.»
یک نماینده تهران نیز در این روز‌ها به جایی بالا‌تر از مقام خدایی رسید و گفت: «اگر خدا و رهبری هم سران فتنه (به گفتهٔ او) را ببخشند، آن‌ها تطهیر نمی‌شوند.»
علیرضا مرندی درباره سران مخالف دولت ادامه داد: «آن‌ها اگر زود‌تر به فکر توبه می‌افتادند ممکن بود که مردم اینگونه در مقابل آن‌ها جبهه گیری نکنند و حداکثر اگر آن‌ها در خیابان می‌دیدند به آن‌ها کم محلی کنند و رویشان را برگردانند نه اینکه به آن‌ها حمله ور شده و در صورتشان تف بیاندازند.»
اما یکی از اظهارات این روز‌ها که در روزنامه دولت به چاپ رسید مصاحبه با جلال الدین فارسی متهم به قتل عمد یک نگهبان محیط زیست بود او نیز در جایی بالا‌تر از معصومان خود را قرار داد و به راحتی گفت که «موسوی روز قیامت و اسلام را قبول ندارد.»
او گفت: «بعضا می‌شنویم که می‌گویند بیاییم با معترضان وحدت کنیم، اولا این‌ها معترض نیستند و جنایتکار و خائن‌اند، ثانیا وحدت با چه کسانی؟ با خیانتکاران به ملت، ‌با کسانی که از مسعود رجوی‌ها هم کم‌تر و بدترند؟ ‌پس باید به مطرح کنندگان طرح وحدت بگویم لطفا سکوت اختیار کنید.»
او هم در ادامه سحنانش به توهین روی آورد و گفت: «موسوی و کروبی بسیار پست‌تر از جبهه ملی‌ها هستند، اصلا این‌ها هیچی نیستند.»
وی در ادامه صحبت‌هایش تمام اخلاق انسانی و دینی را زیر پا گذاشت و گفت: «میر حسین موسوی و کروبی به اسلام هم اعتقاد ندارند.»
او در ادامه باز هم فحش داد و گفت: «موسوی حتی قابل مقایسه با بنی صدر آشغال هم نیست، بنی صدری که هیچگونه سابقه مبازراتی نداشت و رفته بود فرانسه نشریه منتشر می‌کرد. ما نگذاشتم موسوی به سطل زباله بیافتد.»
او همچنین با ادبیاتی که کاملا عجیب و غریب می‌نمود، اضافه کرد «: کروبی و موسوی از منافقین هم بی‌ارزش‌تر هستند. نمی‌دانم خاتمی هم از این‌ها حمایت می‌کند یا نه ولی اگر حمایت می‌کند، او هم مانند آنهاست چون منافقین برای عقاید خودشان کشته شدند اما این آقایان یکی با روسری از بین مردم در ۲۲ بهمن فرار می‌کند؛ یکی هم با هفت تیرکشی محافظانش یکی هم که اصلا نرسیده به جمعیت خودش فرار می‌کند.»
محمود –ع که این روز‌ها مطالب سایتهای خبری را به دقت دنبال کرده می‌گوید: هر گز این واژه‌ها مرا ناراحت نمی‌کند چرا که این سخنان مشی واقعی این افراد را نشان می‌دهند و ما برای تغییر همین رویه به میدان آمده‌ایم. وقتی رییس دولت یک کشور در سخنرانی‌های رسمی‌اش آن گونه سخن می‌گوید خیلی عجیب نیست که طرفدارانش هم درباره مخالفان و منتقدان اینگونه سخن بگویند که امروز می‌بینیم. اتفاقا خیلی خوب است این سخنان در کنار سخنان آقایان موسوی، کروبی و خاتمی منتشر شود تا همه درباره آن‌ها قضاوت کنند و ببینند تفاوت ره از کجاست تا به کجا»
احمد توکلی دیگر نماینده مردم تهران نیز این روز‌ها در مصاحبه‌هایش از سرنوشت موسوی و کروبی اظهار تاسف کرد و مواضع آن‌ها را زشت و پلید نامید و گفت آن‌ها خاین‌اند. او همچنین شهادت مظلومانه علی موسوی حبیبی، خواهر‌زاده میر حسین را نیز دسیسه خواند.
نهم دی ماه، مراسم لباس شخصی‌ها
حتی یک مخالف هم در صدا و سیما سخن نگفت
در ده روز گذشته هر روز صدا وسیمای ایران یکی از طرفداران دولت را به برنامه‌های خود دعوت کرد تا علیه مخالفان‌اش سخن بگویند. محور سخنرانی‌ها هدف قرار دادن جنبش سبز و رهبران آن بویژه موسوی و کروبی بود. این سخنرانان در صحبت‌هایشان چیزی جز تکرار حرفهای گذاشته نداشتند و هر بار با هدف قرار دادن مردم و آرمان‌هایشان به موسوی و کروبی و خاتمی توهین می‌کردند. پخش تصاویر موسوی و کروبی که پیش از این در روزنامه‌ها چاپ آن ممنوع شده بود و وزیر ارشاد اعلام کرده بود هر روزنامه‌ای که اقدام به انتشار آن کند تعطیل می‌شود ناگهان در صدا و سیما آزاد شد و برای تخریب چهره مسوولان سابق نظام بار‌ها از آن استفاده شد. با هربار پخش این تصاویر جملاتی توهین آمیز درباره موسوی و کروبی و خاتمی گفته می‌شد. در این صحبت‌ها بار‌ها میرحسین موسوی به طرفداری از ریگی! و منافقین! متهم شد و اینکه مرز خود را با آن‌ها مشخص نکرده است این در حالی است که موسوی بار‌ها و بار‌ها درباره این افراد سخن گفته و اقدامات ضد دینی و تروریستی آن‌ها را محکوم کرده است. ببینده این برنامه‌ها از این متعجب می‌شد که چرا مسوولان صدا و سیمای کشور دوست دارند حقیقت را وارونه جلوه دهند. آن‌ها در تصاویر پخش شده‌شان بار‌ها با کسانی مصاحبه کردند که فقط صحبت‌هایشان را تایید می‌کردند آیا واقعا در میان مردمی که مقابل دوربین‌های صدا و سیما قرار می‌گرفتند حتی یک مخالف هم وجود نداشت؟
محمد-ع دانشجوی دانشگاه تهران که با دقت برنامه‌های این روزهای صدا و سیما و سایتهای اصولگرا را دنبال کرده است می‌گوید: «آنطور که من متوجه شدم در این چند روز جز دروغ و داد و فریاد و بهتان در برنامه‌های تلویزیون هیچ چیز دیگری برای گفتن وجود نداشت. سایت‌های طرفدار دولت هم اینگونه بودند و سعی داشتند با این وسیله حقانیت خود را اثبات کنند. صدا و سیما در این مدت حتی سخن یکی از مخالفان خود را پخش نکرد و با توهین و پخش شعارهای مرگ بر این و آن خود را به شدت نزول داد.»
او از بسیج همه امکانات در این چند روز و حتی در سطح شهرسخن می‌گوید: «بر همه دیوارهای شهر با مهرهای طراحی شده و یکسان شعارهای» مرگ بر منافق «و» حماسه ۹ دی «چاپ شده است. یعنی اینها حتی در شعار نویسی نیز خودجوش عمل نمی‌کنند و سازماندهی دارد. اما تک صدایی بودن این جریان به عقیده من امکان تاثیر گذاری آن را به طور کامل از میان برده است.»
دیوار نویسی‌های سازمان یافته
شعارهایی که این روز‌ها بر در و دیوارهای شهر مهر شده‌اند حرکت هماهنگ دیگری را در برگزاری نهم دی ماه امسال نشان می‌ دهد.شعارهایی که با سازماندهی بر در و دیوار شهر حک شده‌اند و جالب‌تر آنکه بالا و پایین این شعار‌ها معمولا علامت «وی» یکی از نمادهای جنبش سبز یا زنده بادجنبش سبز با دستانی لرزان نوشته شده‌اند. شعارهایی که با وجود خفقان موجود اما به صورت خودجوش به حرکتهای سازماندهی شده نه می‌گویند.
میترا – الف زن خانه دار نیز که این برنامه‌ها را دنبال کرده است می‌گوید: «پخش سخنان آقای طایب در تلویزیون واقعا برایم عجیب بود ایشان با چنان لحن تند و گزنده و پر از هیجان منفی سخنرانی می‌کرد که فرزند کوچک من با شنیدن آن گریه راه انداخت. اگر حرفی منطقی باشد سخنران این همه داد و فریاد به راه نمی‌اندازد و عصبی نیست. توهین به آقای موسوی، کروبی و خاتمی هم در این برنامه واقعاجای تعجب داشت..»
اما این مطالب همه توهین‌هایی نیست که در این چند روز علیه سه مسوول سابق کشور از صدا و سیما و سایتهای دولتی کشور بار‌ها انتشار یافت. آن‌ها در مستندی به نام «سه روز پس از واقعه» نیزبار‌ها و بار‌ها تصاویر عاشورای تهران را به گونه‌ای که می‌خواستند نمایش دادند و مثل همیشه از نشان دادن واقعیت گریختند. در این مستند نیز بار‌ها و بار‌ها به میر حسین موسوی و کروبی توهین شد که درگزارشی دیگر به واکاوای و تحلیل محتوای آن خواهیم پرداخت و قضاوت را به عهده خواننده این مطالب و مقایسه آن‌ها با متن‌ها و سخنرانی‌ها موجود آقایان موسوی، کروبی و خاتمی با مخالفانشان واگذار می‌کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: