جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۸۹ مهر ۱, پنجشنبه

ناگفته‌های خاتمی درباره گفتگوی تمدن‌ها و راه‌اندازی تلویزیون

چکیده : می‌خواستیم برای گفت‌وگوی تمدن‌ها یک ایستگاه تلویزیونی بین المللی تاسیس کنیم، برآورد بودجه هم شده بود، اما این طرح فعلا در محاق است. / روسای جمهور سابق، عده‌ای از افراد ثروتمند را جمع می‌کنند، پیشنهاد می‌کنند و خیلی آشکار پول می‌گیرند و کار انجام می‌دهند. ما این کار را نکردیم، برای اینکه نمی‌خواهیم استقلال‌مان از بین برود.

رئیس موسسه بین المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها با تشریح دو طرح مهم درباره گفت‌وگوی تمدن‌ها که اجرای آن به علت کمبود امکانات به محاق رفته، از حضور فعال خود در نشست‌های بین المللی خبر داد و گفت:«سفرهای زیادی دعوت دارم. به همه آنها نمی‌توانم جواب بدهم، اما اگر بتوانم در نشست‌های مهم حتما شرکت خواهم کرد و اگر به هر دلیلی نتوانم بروم،از طریق مجازی یا پیام کتبی یا با معرفی نماینده حضور خواهم داشت.»
سید محمد خاتمی‌ در گفت‌وگو با ” دیپلماسی ایرانی” که به مناسبت روز گفت‌وگوی تمدن‌ها انجام شد، به بیان چرایی و چگونگی طرح ایده خود و نیز تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر پرداخت و تاکید کرد: «در این یک سال متاسفانه بخاطر مسائلی که پیش آمد و می‌توانست نباشد و امیدوارم هر چه زودتر شاهد بهبود اوضاع باشیم، در اصل قضیه رکود ایجاد شد. ولی دست برنداشتیم و انتظار جهانی این است که فعال باشیم.»

هیچ نظری موجود نیست: