جستجوی این وبلاگ

میرحسین موسوی/ مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها

۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

تخریب خانه ده فقیر دیگر در رباط طرق مشهد

تغییر: ماموران نیروی انتظامی و شهرداری مشهد با حمله به خانه های مسکونی فقیران ساکن رباط طرق مشهد، ده خانه دیگر را تخریب و چند نفر از ساکنان را بازداشت کردند.
به گزارش خبرنگار ما، پس از آنکه شهرداری مشهد تصمیم گرفت، طرح جامع تفصیلی را در منطقه ۷ مشهد به اجرا بگذارد، قراردادی را با آستان قدس رضوی امضا کرد و حدود شصت هزار متر زمین را به‌مدت ۱۰ سال از آستان قدس اجاره کرد. شهرداری به آستان قدس اعلام کرد که همه این زمین‌ها بایر و بدون مصرف افتاده است. این در حالی است که بیش از شصت خانواده فقیر از سال ها قبل و پیش از پیوستن رباط طرق به محدوده شهر مشهد، در این منطقه خانه هایی ساخته و زندگی می کردند.
البته زمین های یادشده به غیر از این شصت خانوار، متصرف های دیگری دارد که اعلام شکایت کرده اند اما این خانواده ها به دلیل فقر شدید مالی حتی قادر به گرفتن وکیل و ارائه دادخواست نییستند.
بر اساس این گزارش، ماموران شهرداری از ابتدای امسال چند خانه را در این منطقه تخریب کردند و در اقدامی غیراخلاقی، کنار دیوار چند خانه، درخت های کهنسال کاشتند تا با ریشه دواندن درخت، دیوار خانه تخریب شود اما تنها اقدامی که ساکنان بسیار فقیر این منطقه انجام دادند برگزاری یک تجمع مقابل شهرداری بود.
اما ماموران شهرداری به همراه ماموران نیروی انتظامی هفته گذشته بار دیگر به این خانه ها حمله کرده و ده خانه را روی اساسیه ساکنانش تخریب کردند.
ماموران نیروی انتظامی تعدادی از ساکنان را که به این اقدام اعتراض می کردند بازداشت کرده و پس از اخذ تعهد در کلانتری، آزاد کردند.
از هفته گذشته تا کنون به ساکنان این منطقه اعلام شده که در صورت برگزاری هرگونه تجمعی با آنها برخورد شده و بازداشت می شوند.
این در حالی است که ساکنان فقیر رباط طرق، در صورت تخریب خانه هایشان هیچ جایی برای زندگی ندارند و خانواده هایی که خانه هایشان تخریب شده نیز آواره شده اند

هیچ نظری موجود نیست: